וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת עופר מחפשת רישיונות גז ונפט

ליאור זנו

29.7.2010 / 19:07

עוד טייקונים קופצים לאסדת הקידוח? לאחרונה נפגשה ליאורה עופר עם גורמים בשוק חיפושי הגז והנפט ובחנה כניסה לתחום, דרך חברה פרטית

מגזר חיפושי מקורות אנרגיה מרכז שמועות וספקולציות רבות, שמשפיעות על מחירי המניות של יחידות החיפוש בו. בימים האחרונים ריכזה מניית רציו מסחר ער וכניסה של כסף מוסדי. אחת השמועות שסבבו את המניה היתה כי החברה לישראל עתידה להיכנס כמשקיעה גדולה לשותפות, וכי היא מחפשת השקעה באופן פרטי, וככל הנראה לא עתידה להיכנס כשותפה ברציו. ל-TheMarker נודע כי ליאורה עופר, יו"ר מליסרון וסגנית יו"ר עופר נדל"ן, מחפשת בחצי השנה האחרונה רישיונות לחברה הפרטית של המשפחה.

קטר הגז והנפט והנפט הישראלי יצא לדרכו כבר בינואר 2009, עם ההכרזה כי קידוח "תמר" הוא מסחרי ומאז רק תופס תאוצה. מדד חיפושי הגז והנפט זינק ב-700% בתקופה זו. רבים מהטייקונים ואנשי העסקים הישראלים נוטלים חלק בשותפויות וברישיונות החיפושים.יצחק תשובה מוביל אותם אבל לצידו נמצאים גם קובי מימון, נוחי דנקנר, טדי שגיא, ג'קי בן-זקן, חיים לייבוביץ', וצחי סולטן.

יש גם את מי שלא נמצא על הרכבת ומנסה עדיין לקפוץ עליה. גם משפחת עופר מגששת בחודשים האחרונים בקרב מגזר חיפושי הגז והנפט, ומעוניינת לרכוש באופן פרטי (ולא דרך החברות הציבוריות שבראשותה) נתח מאחד הרישיונות שמעוררים עניין בשוק. ליאורה עופר נפגשה לאחרונה עם מספר שחקנים בשוק החיפושים ובדקה את אפשרויותיה. עופר מעוניינת להקים שותפות חיפוש שתשיג רישיונות חיפוש גז ונפט - או ישירות מן הממונה על הנפט (אף על פי שלא נותרו הרבה רישיונות אטרקטיבים בידי המדינה) או משותפויות וגופים אחרים שבידם רישיונות קיימים בעלי פוטנציאל.

משפחת עופר היא אחת המשפחות החזקות במשק, ומחזיקה בין השאר בחברה לישראל, עופר השקעות, מליסרון, בנק מזרחי טפחות, עופר ספנות ועופר נכסים. למשפחה שני פלגים עסקיים, לאחר שפעילותם של האחים סמי ויולי פוצלה בכדי למנוע מאבקי ירושה. קבוצת האחים עופר נכסים נשארה בשליטה המלאה של יולי עופר, ובניו ליאורה ודורון והשליטה בחברה לישראל בידי בני משפחת סמי עופר. חברת עופר אחזקת אוניות, מתחלקת באופן שווה בין בני משפחת סמי עופר, דורון עופר - בנו של יולי ואודי אנג'ל. האחזקה בבנק משרחי טפחות מוחזקת גם היא במשותף על ידי שני הפלגים.

החברה לישראל, שבשליטת הפלג של סמי עופר, הינה אחת הצרכנית הגדולות במשק של גז טבעי. בשנה שעברה החלה החברה בהליך התמחרות לרכישת הגז הטבעי שלו יידרשו כלל החברות הבנות בקבוצה. התקשרות זו מוערכת באספקה שנתית של 2.2 מיליארד מ"ק (BCM) מדי שנה, בסכום המוערך ב-400-300 מיליון דולר מדי שנה.

מדובר ברכש גז מרוכז עבור צרכיו התפעוליים של בית הזיקוק לנפט בחיפה (בז"ן), וכן עבור הסקת תחנת הכוח בחצר המפעל. רכש ספציפי זה עשוי להגיע עד כדי BCM אחד מדי שנה. עוד כולל המשא ומתן את רכש הגז למפעלי קבוצת כיל בנגב ובים המלח, וכן את הגז הטבעי הדרוש להפעלת תחנת הכוח של קבוצת O.P.C במישור רותם.

דוברה של ליאורה עופר, רני רהב, סירב להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully