וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזיצ'יפ חתמה את הרבעון השני עם הכנסות של 14.9 מיליון דולר - עלייה של 123% מול הרבעון המקביל

ניר צליק

29.7.2010 / 20:12

הרווח התפעולי עלה ל-4.7 מיליון דולר לעומת 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד



"הרבעון השני היה רבעון שיא לאיזיצ'יפ כשהמשכנו בצמיחה. הכנסות ממעבד האן.פי 3 של החברה שנמכר דרך מרוול גדלו משמעותית", אמר אלי פרוכטר, מנכ"ל איזצ’יפ, והוסיף כי "המכירות דרך מרוול מהוות 26% מהכנסותינו ברבעון השני". עוד אמר פרוכטר כי "לקוח נוסף של מעבד ה-אן.פי 3 תרם 10% מהכנסותינו ברבעון השני, מה שמשקף את ההצלחה במאמץ שלנו לגוון את בסיס הלקוחות של החברה. אנחנו מאמינים כי הלקוח נמצא בשלב מוקדם וכי הנתח שלו בהכנסותינו יגדל בעתיד". הלקוח הנוסף הוא zte, יצרנית ציוד הטלקום השנייה בגודלה בסין, שהכניס לחברה ברבעון כ-1.5 מיליון דולר.



מדובר בבשורות טובות עבור יצרנית מעבדי הרשת במהירות גבוהה, שכן ג'וניפר, שסיפקה בעבר לחברה כ-50% מהכנסותיה, מפתחת בימים אלו פתרון עצמאי מקביל לזה של איזיצ'יפ, שצפוי להשפיע על הכנסות החברה בעתיד, מה שהדאיג את משקיעיה.עם זאת, ההכנסות מג'וניפר עדיין נותרו משמעותיות, שכן זו הסבה לחברה 5.2 מיליון דולר מהכנסותיה, או 35% מהכנסות החברה. מדובר בירידה של 25% מהכנסותיה מג'וניפר ברבעון הקודם, אך מנכ"ל החברה אמר בשיחת הוועידה כי החברה מאמינה כי לא מדובר במגמה, אלא פשוט ברמת הכנסות לא יציבה מג'וניפר, שעשויה להימשך בעתיד.



עם זאת, פרוכטר אמר כי הוא מאמין שהכנסות החברה מג'וניפר יגדלו ב-2010 לעומת 2009. עוד אמר פרוכטר כי הוא מאמין שהמעבר של ג'וניפר לפתרון הפנימי ייקח יותר זמן ממה שציפו קודם לכן, ושההשפעה תחל רק בשנת 2012, ולא בשנת 2011, כפי שאיזיצ'יפ צפתה.פרוכטר הוסיף כי הם מצפים שלקוחות אחרים יחפו על אובדן ההכנסות מהג'וניפר, וכן שג'וניפר תמשיך לרכוש מעבדים מאיזיצ'יפ.



את הרבעון השני סיימה החברה עם הכנסות של 14.9 מיליון דולר, עלייה של 123% לעומת הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. אנליסטים חזו לחברה הכנסות של 14 מיליון דולר.



במקביל לעלייה בהכנסות, עלה גם הרווח הגולמי של החברה ל-10.7 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 148.7%. שולי הרווח הגולמי של החברה הסתכמו ב-72% ברבעון לעומת שולי רווח גולמי של 64.7% ברבעון המקביל, כך שבמקביל לעלייה בהכנסות, הצליחה החברה לשפר משמעותית את הרווחיות.



הוצאות התפעול של החברה הסתכמו ב-6 מיליון דולר לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 14%, אך על רקע השיפור בהכנסות, עלה הרווח התפעולי של החברה מ-3.7 מיליון דולר ל-4.7 מיליון דולר, עלייה של 26.2%.



בשורה התחתונה, סיכמה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 2.2 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 711 אלף דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם, המחשוב בניכוי הוצאות חד פעמיות והוצאות בגין אופציות הסתכם ב-7.1 מיליון דולר או 26 סנט למניה לעומת 1.2 מיליון דולר או 5 סנטים למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו לחברה רווח מתואם של 24 סנט למניה.



איזיצ'יפ מפתחת מעבדי רשת במהירות גבוהה לשוק נתבי הרשת לאינטרנט והמתגים. לחברה אין מפעל עצמאי והיא עוסקת בתכנון שבבים, כשהייצור נעשה בידי צד שלישי. התחרות הגדולה ביותר של איזיצ'יפ היא מצד מפתחי פתרונות פנימיים של החברות להן היא מספקת את השבבים. מלבד התחרות הפנימית, מתמודדת איזיצ'יפ גם עם ברודקום, ביי מיקרוסיסטם, ווינטגרה, קוויום ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully