וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות מחירים חדות במבוא ביתר

רנית נחום-הלוי

30.7.2010 / 7:14

ניתוח עסקה



הנכס: חמישה מגרשים בשטחים של 520-736 מ"ר ביישוב מבוא ביתר נמכרו תמורת 700-850 אלף שקל, בהתאמה. העסקות שנחתמו משקפות עליות מחירים בשיעור של למעלה מ-40% לעומת תוצאות מכרזים לפני כשנה.

ניתוח עסקה: היישוב מבוא ביתר ממוקם בהרי יהודה, כ-10 ק"מ דרומית מערבית לירושלים. עד לפני כשנה ויותר היווה היישוב אלטרנטיבה זולה עבור זוגות צעירים שהתקשו לרכוש צמודי קרקע ומגרשים ביישוב צור הדסה הסמוך, ואולם כיום המחירים ביישוב כמעט נושקים לאלה של צור הדסה.



אם עד לפני כשנה הוצעו מגרשים ביישוב בשטח של חצי דונם תמורת כ-600 אלף שקל בממוצע, כיום הם נמכרים ביד שנייה ביותר מ-900 אלף שקל. לשם השוואה, מגרשים בצור הדסה נמכרים בכמיליון שקל.



בשנים האחרונות שווקו במבוא ביתר 170 מגרשים - על ידי מכרזים שהוציא מינהל מקרקעי ישראל, מגרשים לבנים ממשיכים ומגרשים שהיו בעלות פרטית - אך כיום היצע המגרשים כמעט אזל, מה שדוחף את המחירים מעלה.



"הביקושים לאזור גדולים", מסביר שמאי המקרקעין ירון אסולין, "אנשים מחפשים אלטרנטיבות לבניית צמודי קרקע מחוץ לערים, ועד עכשיו מצאו את זה ביישובים הסמוכים במחירים סבירים. ההערכות הן כי המחירים ביישוב ישמרו על יציבות בגלל היצע הקרקעות שהולך וקטן".



שורה תחתונה: מחיר גבוה יחסית לעבר אך תואם את רמת המחירים העולה ביישוב. אם לא יהיו שינויים תכנוניים מכריעים (דוגמת קידום תוכנית מקב"ת צור הדסה לבניית 1,400 יחידות דיור), המחירים ביישוב ישמרו על יציבות



-



סייעו בהכנת הכתבה: מנהל סניף צור הדסה וישובי המזלג, איתן קל, ושמאי המקרקעין ירון אסולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully