וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקסוס עשה את שלו - הנקסוס יכול למות

ירון כהן-צמח

30.7.2010 / 7:14

הנקסוס 1, מכשיר הסלולר הממותג של גוגל שנתפש כמי שאמור להביס את האייפון, הובא השבוע לקבורה. האם מדובר בכישלון גדול של מלכת האינטרנט? כשבוחנים את ההחדרה המוצלחת של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, מבינים שאולי בכל זאת, הנקסוס מילא את תפקידו



>> בסרט "בלייד ראנר" שביים רידלי סקוט ב-1982, מגיע הנקסוס 6 - אנדרואיד (רובוט דמוי אדם) בשם רוי - אל יוצרו ודורש ממנו רק דבר אחד: חיים. זה לא עוזר לו. מוצלח ככל שיהיה, נקסוס 6 היה בסך הכל ניסוי, שהזמן שהוקצב לו לחיות הגיע לסיומו. גם במקרה של גוגל זה הסיפור: הנקסוס 1, מכשיר הסלולר הממותג שלה, כבר עשה את שלו. זה בדיוק הזמן להרוג אותו.

במרחב האינטרנטי גוגל נהפכה כבר מזמן למלכה הבלתי מעורערת; על פיה יישק כל דבר שמתרחש בו - הדירוג שלה חורץ גורלות, דרישותיה קובעות כיצד ייבנו האתרים, הפיתוחים שלה משנים את האופן שבו אנו משתמשים ברשת ויותר מכל, היא יודעת עלינו הכל.



אבל בכל הקשור לעולם הממשי, התמונה קצת שונה: השבוע היא חיסלה את הניסיון שלה ליצור גם מוצרים פיסיים, ומכשיר הסלולר שלה נקסוס 1 מצא את מותו פחות משמונה חודשים לאחר השקתו הרעשנית.



אין ספק שהמנוח היה יצור מרשים: מכשיר דק שיושב היטב בכף היד ועיצובו לא נופל מהעיצובים האלגנטיים של האייפון. הנקסוס הגיע עם כל מה שצריך להיות במכשיר חכם: מסך מגע מדויק, מעבד חזק, קישוריות מלאה (דור 3, fi-wi, בלוטות', gps), מצפן ומד מהירות, חיישנים וכמובן מצלמה איכותית.



לא רק שהחומרה היתה כל מה שהטכנולוגיה איפשרה, גם מערכת ההפעלה הפתוחה שלו - האנדרואיד מבית גוגל - אשר יישמה ריבוי משימות (שאינו קיים באייפון), התממשקה באופן יעיל וזריז לכל היישומים של גוגל ולכל מה שחשוב ברשת.



כל אלה הציבו את המכשיר בקדמת הטכנולוגיה והראו לאפל כיצד מייצרים מכשיר שלא מזלזל במשתמשים שלו. ואכן, המכשיר נתפש קודם כל כמתחרה הישיר והאמיתי של האייפון שכבש את העולם, והיתה תחושה שאוטוטו הגוגלפון הולך להדיח את הבייבי של סטיב ג'ובס מראשות טבלת הסמארטפונים הנחשקים.



השבוע הגיע הסוף. האם זה כישלון צורב למלכת האינטרנט? לא בטוח. למען האמת, גוגל הצליחה במה שהיא רצתה להשיג: החדרה מאסיבית של מערכת ההפעלה לשוק. האנדרואיד הוא מערכת ההפעלה הנמכרת ביותר בחודשים האחרונים (כל יום נמכרים 160 אלף מכשירים עם אנדרואיד) וקצב הצמיחה שלה יביא אותה בוודאי להיות מערכת ההפעלה הכי פופולרית לסמארטפונים, ואין ספק שהרעש התקשורתי שגוגל ייצרה סביב הנקסוס 1 - שהיה מכשיר מצוין אך רחוק מליבת הפעילות שלה - תרם לכך רבות. אבל עכשיו, לאחר שהנקסוס עשה את שלו, הנקסוס יכול למות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully