וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת הכריעה: קיימים ליקויים בהבימה, אך השיפוץ לא ייעצר

מאת רנית נחום-הלוי

30.7.2010 / 7:14

שופטת בית משפט המחוזי דחתה בקשה לצו ביניים בדרישה לעצור את העבודות במבנה התיאטרון. אכלוס מבנה הבימה צפוי בתוך כמה חודשים



>> שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, דחתה היום בקשה לצו ביניים שהגישה חברת אופיצי המבצעת את העבודות במבנה תיאטרון הבימה בתל אביב, וקבעה כי עבודות הבנייה לא ייעצרו. עם זאת ציינה השופטת כי יש להמשיך בבדיקות המבנה ולבצע בדיקות נוספות לבחינת יציבותו לפני אכלוסו. בהחלטה צוין כי המבנה יאוכלס בעוד כמה חודשים.

"אין מחלוקת כי דו"ח ויינבך הצביע על כמה כשלים שלפחות ביחס לחלקם מסכימים גם המשיבים (העירייה וחברת, הוועדה המחוזית, חברת הבימה ודניה סיבוס) כי מדובר בכשלים שהיה מקום לתקנם", כתבה השופטת. "לפני אכלוס המבנה, יש מקום לתת חוות דעת של מומחה שיקבע באופן ברור שהמבנה בטיחותי, יציב ועמיד בפני רעידות אדמה".



בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהלים, קבע כי אין כל מקום להתערב בבדיקה שנעשתה על ידי שני מהנדסים מומחים שמינתה העירייה לבחינת ממצאי הליקויים במבנה, כפי שהתגלו בדו"ח שהעביר מהנדס הקונסטרוקציה, יששכר ויינבך. עם זאת, מהחלטת בית המשפט עולה גם כי הוועדה שמינתה העירייה סברה כי נמצאו ליקויים, ויש לבצע מקצה שיפורים ביחס ל-20 ליקויים שנקבעו על ידי ויינבך. כמו כן קבעה הוועדה כי יש לבצע עבודות מקיפות במבנה.



את העתירה לצו ביניים העבירה חברת אופיצי שביצעה את פרויקט שיפוץ מבנה הבימה על ידי בא כוחה עו"ד יוסי בנקל. עוד קודם לעתירה שכרה אופיצי מהנדס קונסטרוקציה נוסף (סטריקובסקי) נוסף על ויינבך. מחוות דעת שהגיש עולה תמונה דומה: המבנה מסוכן ויש להפסיק את העבודות לאלתר. עוד נקבע בחוות הדעת, כי יש לבצע מיד תימוך ליציבות השלד כי יש חשש לקריסתו. חברת אופיצי טענה עוד באמצעות בא כוחה עו"ד בנקל כי ההחלטה להסתמך בממצאי ועדת הבדיקה שמינתה העירייה לוקה בחסר ואין להסיק ממנה מסקנות ביחס ליציבות המבנה.



העירייה, הוועדה המחוזית חברת הבימה וחברת דניה סיבוס שנדרשו להשיב לטענות דחו אותן וסברו מנגד כי המבנה לא מסוכן ולכן אין סיבה להפסקת העבודות. לטענת העירייה, ועדת הבדיקה אכן סברה כי יש לבצע תיקונים, אך לא מדובר בליקויים שיש בהם כדי לפגוע ביציבות המבנה. "מהנדס העיר החליט שהעבודות יימשכו, תוך ביצוע תיקונים ובדיקות נקודתיים עליהם המליצה ועדת הבדיקה. המלצות הוועדה יבוצעו במלואן ועד להשלמת התיקונים והבדיקות הבניין לא יאוכלס", ציינו בתגובה שהעבירו לבית המשפט.



את עיריית תל אביב ייצגו עו"ד שוקי חורש, אורית יולס, גלעד כ"ץ והילה ביטון ממשרד ש. הורוביץ ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully