וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם המכרז האחרון בקו לירושלים: מנרב תקים את המסילה בהשקעה של 560 מיליון שקל

מאת אבי בר-אלי

30.7.2010 / 7:14

מנרב וחברת כרייה רוסית גברו על דניה, שיכון ובינוי ושפיר במכרז לביצוע הקטע השני של קו הרכבת. העבודות ימשכו עד 2014



>> קבוצת מנרב הנדסה וחברת הכרייה הרוסית moscow metrostroy זכו אתמול במכרז רכבת ישראל לביצוע קטע ב' של קו הרכבת המהיר לירושלים (a1) תמורת 558 מיליון שקל.



מדובר בקטע האחרון של הקו לירושלים שהוצא לביצוע. העבודות בקטע זה יכללו כריית צמד מנהרות מקבילות באורך של כ-3.5 ק"מ (כל אחת) מאזור מחלף לטרון (פארק קנדה) ועד אזור מחלף שער הגיא.

קטע א' שבין לוד למודיעין כבר הושלם, ואילו העבודות להקמת קטעים ג' ו-ד' (משער הגיא ועד תחנת בנייני האומה) נמצאות בעיצומן.



משך העבודות בקטע ב' יארך 40 חודשים, והקמת הקו לירושלים כולו תסתיים לפי ההערכות רק ב-2017. העלות הכוללת של הקמת הקו המהיר לבירה מוערך ב-6 מיליארד שקל.



"הקו המהיר לירושלים הינו הפרויקט הגדול והמורכב ביותר הקיים בישראל", אמר אתמול מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל. "לאחר שניתנו כל האישורים הממשלתיים להסדרתו, פועלת רכבת ישראל על מנת לקדם את עבודות התשתית. מטרתנו כעת היא להוציא אל הפועל את כל המכרזים ולהיכנס לעבודה בכל חלקי הקו", הוסיף הראל.



עבור מנרב מדובר בזכייה אסטרטגית, לאחר שסבלה במהלך השנה האחרונה מביטול פרויקט בית הסוהר הפרטי ומהקפאת זכייתה במכרז להקמת מתקן ההתפלה של מקורות באשדוד.



מנרב גברה על מתחרותיה הגדולות בענף התשתיות: דניה סיבוס, שניגשה עם חברת ccecc הסינית; שיכון ובינוי, שניגשה עם חברת זובלין הגרמנית ו-strabag האוסטרית; וכן על שפיר - זכיינית קטע ג' בפרויקט, שניגשה למכרז יחד עם חברת אימפרסה שמבוססת באיטליה.



אברהם קוזניצקי, בעלי מנרב, אמר בעקבות הזכייה כי "הזכייה בפרויקט זה הופכת את מנרב לאחת החברות המובילות בתחום הייזום וההקמה של פרויקטים לתשתיות, הקמת מבני ציבור ופרויקטים הנדסיים מורכבים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully