וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט ב-140 מיליון דולר לסטורווייז; הרוכשת - יבמ

מאת אור הירשאוגה

30.7.2010 / 7:41

יבמ השקיעה עד כה כ-700 מיליון דולר בחברות ישראליות בתחום; "ישראל נהפכת למעצמת אחסון"



>> חברת יבמ הכריזה אתמול בניו יורק כי חתמה על הסכם לרכישת סטורווייז הישראלית (storwize) תמורת 140 מיליון דולר. מאז הקמתה ב-2004 הושקעו בסטורווייז 35-40 מיליון דולר, שמשמעותם מכפיל של 3-4 על ההשקעה.



בשנים האחרונות בוצעו כמה רכישות של סטארט אפים ישראלים מתחום אחסון המידע, ונראה כי זהו אחד השווקים המשתלמים בזירת הסטארט-אפים הישראלית. המרוויחה הגדולה מהעסקה היא קרן הון הסיכון סקויה, המשקיעה הגדולה בחברה יחד עם השותף שמיל לוי. משקיעות נוספות כוללות את קרן הון הסיכון בסמר, קרן תמרס של המיליארדר פויו זבלדוביץ', קרן טאנאיה קפיטל (לשעבר קרן הון סיכון של ליהמן ברדרס), קידרון קופורייט, טוקיו אלקטרון שמפיצה את מוצרי החברה ביפן, יגאל אהובי ושלמה נחמה.

סטורווייז, שהוקמה על ידי גלי נאור ויוני עמית, מפתחת פתרונות המותקנים בין מערכי האחסון ורשתות שמיועדים בעיקר לפתרונות - nas פתרונות אחסון צמודי רשת. ב-2008 גייסה החברה 19 מיליון דולר בסבב השקעות בעקבותיו עברה הנהלת החברה לארה"ב. במסגרת מהלך זה גויס המנכ"ל האמריקאי אד וולש, שנחשב כאחראי לכמה מהאקזיטים המוצלחים בשנים האחרונות.



"יבמ תהיה המנוע של סטורווייז לצמיחה לשלב הבא", כך ציין בשיחה עם themarker אחד מצמד מייסדי סטורוויז, גל נאורי. "אנחנו גאים בזה שהצלחנו להביא את הטכנולוגיה לבשלות מספקת. הפתרון שלנו מותקן כיום אצל מאות לקוחות", הוסיף. לדברי נאורי כלל עובדי החברה צפויים ליהנות מפירות מכירת החברה, מאחר ולכל העובדים יש אופציות לדבריו.



"ישראל נהפכת למעצמת אחסון וזאת אף על פי שאין פה מרכזי אחסון אדירים כמו במקומות אחרים בעולם. היתרון שלנו הוא בכך שאנו מצליחים לזהות בעיות בשלב מוקדם. לפתרון הטכנולוגי של סטורווייז, שמטפל במידע עוד לפני שלב האחסון ללא פגיעה בביצועים, אין כרגע מקבילה והוא יספק ליבמ יתרון משמעותי על פני המתחרות".



מערכת התוכנה של סטורווייז מבצעת כיווץ של המידע עוד לפני שהוא מאוחסן - וכך מאפשרת לארגונים להפחית את נפח האחסון הנדרש. השימוש הראשון בפתרון של סטורווייז נעשה בהפקת סרט האנימציה "כוורת בסרט" של ג'רי סיינפלד, שם סייע הפתרון להקטין את נפחי האחסון הנדרשים ולהקטין את זמן עיבוד המידע. יבמ נחשבת לאחת המפיצות הגדולות של מוצריה של סטורווייז, אך לצד זאת משתפת החברה הישראלית פעולה מרבית החברות הבולטות בשוק האחסון - כמו netapp ,emc, סיסקו, אורקל והייטאצ'י. בעקבות הרכישה צפוי הפתרון של סטורווייז להפוך לרכיב אינטגרלי בפתרון האחסון צמוד הרשת של יבמ, sonas.



סטורווייז, המפתחת פתרונות לדחיסת מידע בזמן אמת, היא החברת אחסון הישראלית הרביעית שתימכר ליבמ: ב-2008 רכשה החברה את החברות הישראליות xiv, דיליג'נט ו-filex. מרכז הפיתוח של סטורוויז נמצא ביהוד ומעסיק 40 עובדים שיצורפו למרכז הפיתוח של מערכות אחסון של יבמ הפועל בישראל, המעסיק כיום כ-200 עובדים.



הרכישה השמינית של יבמ בישראל



עסקות בולטות נוספות בשוק אחסון המידע בישראל היו ב-2006, כאשר emc יצאה למסע רכישות נרחב בתחום האחסון בישראל ורכשה את קאשיה עבור 153 מיליון דולר, את פרואקטיביטי תמורת 30 מיליון דולר ואת אן-ליירס עבור כ-50 מיליון דולר.



עם רכישת סטורווייז יגדל מניין החברות הישראליות שאותן רכשה יבמ לשמונה. חברות ישראליות נוספות שרכשה החברה כוללות את iphrase ב-2005, את unicorn ב-2006, את watchfire ב-2007 ואת xiv ב-2008 תמורת יותר מ-300 מיליון דולר, בנוסף לדיליג'נט ו-filex באותה שנה. בנובמבר 2009 התווספה לרשימה גם גארדיום שנרכשה תמורת 225 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully