וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוחל, מטפס ונראה כמו תמנון: רובוט הלחימה החדש של צבא ארה"ב

גיא גרימלנד

30.7.2010 / 9:38

הרובוט מסוגל לזחול למקומות צרים, לטפס ולעקוף מכשולים לא עבירים ולשחות היכן שחיילים לא יכולים





כעת מגיע הדור הבא של רובוטי נחש. האתר "מדע פופולרי" מדווח על רובוט חדש עם זרועות תמנון. הרובוט החדש, שנמצא בפיתוח מעבדת המחקר של צבא ארה"ב, הוא בעל כמה זרועות של רובוטי נחש.



הייחודיות שלו היא בכך שכל זרועות הרובוט מסוגלות לעבוד בשיתוף פעולה כדי לתפעל חפצים. הרובוט מסוגל לזחול למקומות צרים, לטפס ולעקוף מכשולים לא עבירים ולשחות היכן שחיילים לא יכולים - כשבמקביל הרובוט משדר תמונות לחיילים השולטים בו מרחוק.



כל רובוט מצויד, לפי הדיווח באתר "מדע פופולרי", במערכת חיישנים ומסוגל לנתח מידע בתלת ממד של חפצים, פרצופים ושטחים. הרובוט עובד בדומה לתמנון, כך שהזרועות מסוגלות להרים, לסובב ולבחון מטענים או אפילו לפתוח דלתות - משימה פשוטה שלטענת האתר נופלת מחוץ ליכולת של רוב פלטפורמות הרובוטים.




בשלב זה הצבא האמריקאי מפתח רובוט תמנון עם שלוש זרועות באורך של 24.5 ס"מ כל אחת.

הרעב לשילוב רובוטים בצבאות סדירים לא פוסח כמעט על אף צבא מערבי. כיום נבחנות דרכים שונות לשילוב רובוטים במערך הלוחם הפעיל.



לפני עשרה ימים דנה למשל ועדת לביטחון פנים בארה"ב בשילוב צבאות רובוטים להגנת גבולות ארה"ב. לפי דיווח באתר aolnews, השימוש במטוסים זעירים ללא טייס ורכבים הנוסעים אוטומטית במשימות פטרול על גבולות רק גובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully