וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק סיטי ישלם 75 מיליון דולר ליישוב תביעה מצד הרשות האמריקאית לני"ע

רויטרס

30.7.2010 / 9:34

הרשות: הבנק הסתיר חשיפה של 40 מיליארד דולר לשוק הסאבפריים; שני מנהלים בכירים ייקנסו בעד 100 אלף דולר



בנק ישלם 75 מיליון דולר ליישוב תביעה מצד רשות ני"ע בארה"ב, שטענה כי הבנק הסתיר מלקוחותיו מידע על חשיפה למשכנתאות סאבפריים ב-2007, כך הודיעה אתמול הרשות.



רשות ני"ע הגישה תביעה גם נגד מנהל בסיטי וסמנכ"ל הפיננסים של הבנק לשעבר בטענה כי ייצגו באופן מטעה, אך לא במזיד, את חשיפת הבנק. זוהי אחת התביעות היחידות שהוגשו נגד מנהלים באופן אישי בקשר למשבר האשראי ב-2008.



מוקדם יותר החודש, שילמה קבוצת 550 מיליון דולר ליישוב תביעה בגין הונאה בנוגע לאופן שבו שיווק הבנק את מוצרי משכנתאות הסאבפריים שלו. באותה העת, מסרה הרשות כי תמשיך להגיש תביעות נגד מוסדות שונים שהיו מעורבים בעסקות סאבפריים.



הפשרה בין סיטי לרשות עוררה סערה בקרב המשקיעים, שטענו כי התביעות פוגעות ביציבות השווקים. "אם היעד של הרשות הוא בכל שבועיים או שלושה לצאת בהודעה שחברת פיננסים אחרת פעלה לא כשורה, היא תגרום לכך שהמשקעים יחששו כי המערכת הפיננסית בארה"ב רקובה, ומנוהלת בידי נוכלים שיצרו מוצרים פגומים", אמר דיק בוב, אנליסט ברושדייל סקיוריטיס.



סיטי הסתיר מלקוחותיו חשיפה של כ-40 מיליארד דולר לשוק הסאבפריים, מסרה הרשות, אשר הגישה נגד הבנק תביעה בגין אי עמידה בדרישות החשיפה. על ידי הסתרת הנתונים, פגע סיטי במשקיעים שרוכשים את המניות בהתבסס על המידע הזמין להם.



דובר סיטי ג'ון דיאט אמר כי הבנק מרוצה מהעסקה אליה הגיע עם הרשות. סמנכ"ל הכספים של הבנק גארי קריטנדון, שעזב את הבנק ב-2009, ישלם קנס של 100 אלף דולר תחת ההסכם. ארתור טידלסלי, לשעבר ראש מחלקת קשרי משקיעים וכיום ראש מחלקת שיווק, ישלם 80 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully