וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו מעורבים ביפן: שיעור האבטלה עלה; הוצאות משקי הבית טיפסו ב-0.5%

סוכנויות הידיעות

30.7.2010 / 10:35

מדד מחירי הליבה ירד; שיעור האבטלה המותקן עונתית ביפן עלה ל-5.3% לעומת 5.2% במאי



סדרה של נתוני מקרו כלכליים שפורסמה היום ביפן הציגה תמונה מעורבת הממחישה את שבריריות ההתאוששות הכלכלית במדינה. שיעור האבטלה עלה והתפוקה התעשייתית ירדה בשיעור חד יותר משצפו האנליסטים. עם זאת, נרשמה עלייה בהוצאות משקי הבית והדפלציה ירדה בהתאם לתחזיות האנליסטים.



שיעור האבטלה המותקן עונתית ביפן עלה ל-5.3% לעומת 5.2% במאי, כך נמסר ממשרד ענייני הפנים והתקשורת ביפן. לפי סקר של רויטרס, כלכלנים ציפו כי שיעור האבטלה יוותר ללא שינוי.



המשרד מסר גם כי מדד מחירי הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון הטרי התנודתיים, ירד ב-1% לעומת השנה שעברה, בהתאם לתחזיות האנליסטים, שציפו לירידה של 1.1%. זהו החודש ה-16 ברציפות של ירידות במדד המחירים ביפן. במאי נרשמה ירידה של 1.2% במדד מחירי הליבה.



עם זאת, הוצאות משקי הבית צמחו ב-0.5% במונחים ריאליים לעומת השנה שעברה, גבוה מתחזיות האנליסטים, שציפו לירידה של 0.5%. במאי נרשמה ירידה של 0.7% בהוצאות משקי הבית ביפן.



בנפרד, אתמול פורסם כי התפוקה התעשייתית ביפן ירדה ב-1.5% ביוני לעומת מאי, שיעור גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים, שציפו לעלייה של 0.1%.



הנתונים ממחישים את החולשה המתמשכת של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, זאת למרות ביצועים טובים מצד תאגידי הענק של יפן. בזכות הביקוש הער מחוץ ליפן והצעדים לקיצוץ בעלויות, דיוחו מספר חברות יפניות גדולות, ביניהן סוני ופנסוניק, על חזרה לרווחיות ברבעון שהסתיים ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully