וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: צפוי מסחר תנודתי במניות; הפועלים: דשדוש בטווח שערים צר בתקופה הקרובה

ואדים סבידרסקי

30.7.2010 / 10:45

לאומי: השקעה באג"ח קונצרני אינה אטרקטיבית; הפועלים: להשקיע באג"ח קונצרני מדורג גבוה ותל בונד שקלי



כלכלני מציינים כי שוק המניות המקומי מצוי כבר מספר שבועות בעמדת המתנה. הדבר מקבל ביטוי הן בדשדוש במדדים המובילים בתוך טווח שערים צר יחסית, והן בירידה חדה בנפח המסחר המושפעת בעיקר מהתנהגות המשקיעים הזרים. בהפועלים סבורים כי התנהלות זו של השוק תימשך גם בטווח הקרוב, וזאת כל זמן שלא יחול טריגר אשר יביא לתנודה משמעותית של השוק לכאן או לכאן.



מעריכים כי בטווח הקצר, יתנהל המסחר בתנודתיות, על רקע פרסום נתוני מקרו בחו"ל והדו"חות הכספיים בארה"ב ובארץ. בהסתכלות ארוכת טווח, רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים, נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית.



בהפועלים אומנם ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראיה לטווח בינוני וארוך, אך מחדדים את הדגש על האזהרה כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה להתפתחויות בתחום המקרו כלכלי בישראל, ולנעשה בשווקים הגלובליים. בבנק ממשיכים להמליץ למקד את התיק המנייתי בעיקר במניות נבחרות, ופחות במדדים.



בשל הדשדוש שמאפיין את שוק המניות וצפוי ללוות אותו גם בטווח הקרוב, מעניקים הכלכלני הפועלים עדיפות למניות המאופיינות במדיניות חלוקת דיבידנדים ברורה, לחברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן לחברות המוטות לשוק המקומי. בין המניות המומלצות על ידי האנליסטים של הבנק ניתן למנות את , , , .



בלאומי מסכמים את השבוע ומציינים כי המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין ביציבות עם נטייה לעליות שערים קלות, על רקע פרסום תוצאות מבחני המאמץ של הבנקים באירופה. סקטור הבנקים בלט בעליות שערים, ואילו מניית טבע ירדה בשיעור דו-ספרתי בעקבות חששות בשוק מעתיד הקופקסון. מחזורי המסחר היו גבוהים יחסית, בהשפעת מסחר ער במיוחד במניית טבע. בממוצע יומי ובנטרול מחזור הפקיעה, הסתכם המסחר בכ-1.6 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.1 מיליארד בשבוע שעבר.



בשוק הסולידי
לאור העליות החדות יחסית שנרשמו לאחרונה בחלקו הארוך של עקום התשואות, מעריכים בבנק לאומי כי רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה בו עלתה. נוסף על כך, חלקו הקצר של העקום מציע רמת תשואות נמוכה למדי בשל התבצרותם לאחרונה של המשקיעים באפיקים הסולידיים הקצרים. לפיכך נראה כי קיימת עדיפות השקעה באיגרות החוב בעלות טווח השקעה בינוני. בלאומי מציינים כי פרמיית הסיכון הכרוכה בהשקעה באפיק הקונצרני עודנה נמוכה ולפיכך רמת התשואות הקיימת בו אינה מפצה דיה.



להערכת כלכלני הפועלים, איגרות החוב הממשלתיות צמודי מדד הקצרות אינן מומלצות בהתחשב בציפיות האינפלציוניות הנגזרות מהשוק ולאור התשואה השלילית הגלומה באגרות אלו. יחד עם זאת, ממליצים בבנק על השקעה באג"חים קונצרנים קצרים המדורגים גבוה על רקע תחזיות למדדים גבוהים יחסית בתקופה הקרובה, ובפרט, מומלץ להתמקד בהשקעה באג"ח המדורגות גבוה, מעל aa-, בשילוב איגרות חוב ברמת דרוג a+ במינון נמוך.



בהפועלים סבורים כי אג"ח ממשלתי שקלי מסוג שחר קצר אינם אטרקטיביים, בעוד שהשחרים הבינוניים מעניינים להשקעה בשל ציפיות האינפלציה הגלומות בהם. בנוסף, ממליצים לגוון את הרכיב השקלי באג"ח קונצרניות המדורגות גבוה, ובפרט להתמקד במדד תל בונד שקלי המאגד בתוכו 25 סדרות אג"ח קונצרניות שקליות בריבית קבועה, אשר מגלם תוספת תשואה של 1.3% במח"מ ממוצע של 3.9 ובדירוג ממוצע של aa-.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully