וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה המליצה והפנסיה של תירוש הוכפלה: "1. חטפתי מקלחת 2. עמדתי בגבורה 3. ראי חוות הדעת"

תומר זרחין

30.7.2010 / 11:09

עו"ד נורית אלשטיין, מי ששימשה יועצת משפטית של הכנסת, כתבה לבקשת חברת הכנסת תירוש, אותה כינתה "רוניתוש יקרה", חוות דעת שתמכה בתוספת מיליוני שקלים לפנסיה שלה - זאת בניגוד לעמדת הנציבות ומשרד המשפטים







הפרקליטות נגד הפרקליטות: באופן חסר תקדים תוקפת בימים אלה הפרקליטות חוות דעת שניתנה מטעמה ומעלה תהיות על יחסים אישיים קרובים בין ח"כ רונית תירוש לבין מי ששימשה מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה ובהמשך היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין.



מדובר בחוות דעת שכתבה אלשטיין מתוקף תפקידה הבכיר בפרקליטות המדינה במאי 2005, לבקשת תירוש, שכיהנה אז כמנכ"לית משרד החינוך. חוות הדעת שהוזמנה מאלשטיין תמכה באופן נחרץ בדרישה של תירוש להכיר בה כמנכ"לית משרד החינוך הבאה לתפקיד משירות המדינה - הכרה שמשמעותה תוספת של מיליוני שקלים לפנסיה שלה.



בערעור שהגישה בימים אלה הפרקליטות לבית הדין הארצי לעבודה, נטען כי הידידות והקירבה בין אלשטיין לתירוש, כפי שנחשפו במסמכי הפרקליטות, בעלות השלכה על מידת האובייקטיביות של חוות הדעת שכתבה אלשטיין עבור חברת הכנסת ותקינותה.



ממסמכים פנימיים שחשפה הפרקליטות, התגלו אותם קשרים אישיים הדוקים שנשמרו מאחורי הקלעים, בין תירוש, אז מנכ"לית משרד החינוך, לאלשטיין, אז בכירה בפרקליטות, ושתוצאתם היא מעורבות ישירה של תירוש בהכנת חוות הדעת של אלשטיין, התומכת כאמור בעמדתה של חברת הכנסת.







מהמסמכים עולה כי לפני שאלשטיין כתבה את חוות הדעת לבקשת תירוש, היא העבירה לעיונה של האחרונה טיוטה של אותו מסמך. בטיוטת חוות הדעת ששלחה אלשטיין להתייחסותה של תירוש, על גבי נייר רשמי של משרד המשפטים, כתבה הראשונה הערות בכתב יד. היא פנתה לתירוש בכינוי החיבה "רוניטוש" והוסיפה: "1. חטפתי מקלחת 2. עמדתי בגבורה 3. ראי חוות הדעת, אשפץ אותה מחר (קצת סגנון וכו')". במקום אחר בטיוטה, למשל, שאלה אלשטיין את תירוש ביחס למסלול עבודתה של האחרונה, "רונית, האם עובדה זו נכונה?", ותירוש העירה בסמוך בכתב יד: "עבדתי במשך שנתיים בניהול תחת משרד החינוך עד שנאלצתי לעבור לעירייה".



תירוש העירה מיוזמתה הערות בעניינים נוספים, בארבעה מקומות שונים על גבי מסמך הטיוטה. בנוסף, צירפה תירוש לאלשטיין שני דפים נוספים עם הערות בכתב ידה. מכתב זה מסתיים במלים: "תודה על הכל! אוהבת, רונית".



להמשך הכתבה





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully