וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב הגישה תביעת הונאה בסך 550 מיליון דולר נגד האחים וילי

סוכנויות הידיעות

30.7.2010 / 11:27

הרשות טוענת כי השניים גרפו יותר מחצי מיליארד דולר על ידי מסחר במניות של חברות שבהן כיהנו כדירקטורים



רשות ני"ע בארה"ב הגישה תביעה נגד המיליארדר סמואל וילי ואחיו צ'ארלס בגין הונאה, וטענה כי השניים גרפו יותר מ-550 מיליון דולר באופן בלתי חוקי על ידי מסחר במניות בארבע חברות שבהן כיהנו כדירקטורים.



סמואל וילי, 75, וצ'ארלס וילי, 76, הואשמו כי הקימו רשת מזויפת של קרנות וחברות בת באי מאן ובאיי קיימן כדי להסתיר עסקות שהתבצעו במשך יותר מ-13 שנה. לפי האישום, העסקות כללו מכירת מניות בסך של יותר מ-750 מיליון דולר של מייקלס סטור, סטרלינג קומרס, סטרלינג סופטוור וסקוטיש אנויטי אנד לייף הולדינגס.



בתלונה שהגישה הרשות לבית הדין הפדרלי במנהטן נטען כי האחים וילי גרפו בנוסף 31.7 מיליון דולר כתוצאה מסחר במידע פנים, לאחר שהימרו בנועזות על סטרלינג סופטוור ב-1999 יום לאחר שהם - כיו"ר וסגנו - החליטו למכור את החברה.



"נחשף מעטה הסודיות מעל רשת המבנים הבינלאומיים שבה השתמשו האחים וילי לחמוק מחוקי הרשות", אמרה סגנית מנהל האכיפה לורין רייזנר. "הם השתמשו במבנים אלו כדי להסתיר רווחים של מאות מיליוני דולרים בניגוד לדרישות החשיפה התאגידיות", היא הוסיפה.



עורך דין מטעמם של האחים אמר כי האשמות משוללות בסיס. "במקרה הטוב, אנו סבורים כי התביעה שהוגשה היום מייצגת יישום שגוי של החוק", אמר. "במקרה הגרוע, נראה כי הטענות מייצגות צידוק בדיעבד לשש שנות חקירה מיותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully