וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני מוכרת את חטיבת מירמקס ביותר מ-660 מיליון דולר לפילמיארד

סוכנויות הידיעות

30.7.2010 / 13:35

המכירה כוללת את הזכויות ליותר מ-700 סרטים שהפיקה מירמקס, ביניהם "ספרות זולה" ו"שיקגו"



לאחר חודשים ארוכים של מו"מ בין דיסני ובין מספר קבוצות מדיה, הודיעה החברה כי תמכור את חטיבת מירמקס לפילמיארד ביותר מ-660 מיליון דולר. פילמיארד בבעלותם של איל הנדל"ן רון טוטור, חברת ההשקעות קולוני קפיטל ומשקיעים נוספים.



מכירת מירמקס כוללת את הזכויות ליותר מ-700 סרטים שהפיקה מירמקס עד כה. ביניהם סרטים מצליחים ועטורי פרסים כגון "שיקגו" ו"ספרות זולה".



"אף כי אנו גאים בהשגים הרבים של מירמקס, האסטרטגיה הנוכחית שלנו עבור אולפני וולט דיסני היא להתמקד בפיתוח סרטים מעולים תחת המותגים דיסני, פיקסר ומרוול", כתב מנכ"ל דיסני, רוברט איגר, בהודעה הרשמית.



אולפני מירמקס נוסדו ב-1979 על ידי האחים ויינסטין, והשיקו במהלך שנות פעילותם שורה של סרטים עצמאיים ששינו את פני הקולנוע האמריקאי. ב-1993 מכרו האחים ויינסטין את החברה לדיסני ב-80 מיליון דולר, אך נותרו בראשות האולפנים עד 2005, אז פרשו בעקבות סכסוכים יצירתיים וכספיים בינם ובין מנכ"ל דיסני דאז מייקל אייזנר.



עד אז הספיקו אולפני מירמקס לגרוף עשרות אוסקרים עבור סרטים כגון "שייקספיר מאוהב", ו"הפצוע האנגלי", ולהשיק את הלהיט המסחרי הגדול ביותר שלהם, "שיקגו", שגרף יותר מ-300 מיליון דולר ברחבי העולם וזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully