וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: ספרד עלולה לאבד דירוג ה-Aaa; על ארה"ב לצמצם הגרעון

סוכנויות הידיעות

30.7.2010 / 15:21

במודי'ס חוששים כי הנסיגה מהתמריצים בארה"ב תוביל להאטה כלכלית שתחבל ביכולת הממשלה לצמצם הגירעון



ספרד צפויה לאבד את דירוג ה-aaa שלה לאחר שהועמדה לבדיקה לאפשרות של הורדת דירוג ביוני, וארה"ב זקוקה ל"תכנית ברורה" לצמצום הגירעון שלה, נמסר מסוכנות הדירוג מודי'ס אינווסטורס סרוויס, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"הדירוג של ספרד גבוה מאוד ואיני יכול לומר אם היא תצליח לעלות בסופו של דבר, אבל סביר להניח שהיא תרד במקצת", אמר סטיבן הס, מנהל אשראי בכיר במודי'ס בראיון לבלומברג שנערך בסידני. בארה"ב, הצמיחה האיטית עשויה לפגוע במאמצי הממשלה לצמצם את הגירעון האדיר בתקציב, הוא אמר.



דירוג האשראי של ספרד עשוי לרדת בשתי רמות נוספות, אמרו אנליסטים של מודי'ס ב-30 ביוני, עקב היחלשות כלכלתה והאתגרים הניצבים בפני הממשלה בנסיון להשיג את יעדי התקציב.



"אנחנו עוקבים אחר הצעדים שנוקטת הממשלה וננסה לדרג אותה בהתאם להערכות שלנו לגבי מצבה בעתיד הנראה לעין", אמר הס. "אנחנו צופים שהורדת הדירוג של ספרד תהיה חדה פחות מזו של יוון". בחודש שעבר הורידה מודי'ס את דירוג האשראי של יוון בארבע דרגות ל-bb פלוס, דרגת אג"ח זבל.



גם ארה"ב צפויה להיתקל בקשיים בניסיון לעודד את הצמיחה הכלכלית ולהפחית את רמות החוב הנוכחיות המאיימות על הדירוג המושלם שלה בשנים הקרובות.



"יש לנו תהיות באשר לחוזקת ההתאוששות הכלכלית בארה"ב", אמר הס. "אם הצמיחה הכלכלית לא תתרחש, יכולת הממשלה לטפל בבעיה תפחת משום שההכנסות יהיו נמוכות יותר. לכן הנסיגה מתכניות התמריצים עשויה לפגוע בתפוקה".



"ארה"ב זקוקה לתכנית ברורה כדי להגדיל את הביטחון בה שאינו קיים היום", אמר הס והוסיף כי ארה"ב זקוקה לאסטרטגיה לריסון הגירעון התקציבי, שבסוף ספטמבר הגיע ל-9.9% מהתמ"ג. הגירעון הפיסקלי צפוי להגיע לשיעור שיא של 1.47 טריליון דולר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully