וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה מתונה מהצפוי בבטחון הצרכנים בארה"ב ביולי; צמיחה מפתיעה בייצור באזור שיקגו

סוכנויות הידיעות

30.7.2010 / 17:41

מדד בטחון הצרכנים ירד לשפל של 9 חודשים; מדד מנהלי הרכש של שיקגו עלה במפתיע ל-62.3 נקודות



לאחר נתוני הצמיחה המאכזבים של ארה"ב שפורסמו לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, סיפקה בהמשך החזית המקרו כלכלית חדשות מעודדות: בטחון הצרכנים בארה"ב ירד ביולי בשיעור מתון מהצפוי, ופעילות הייצור באזור שיקגו צמחה במפתיע החודש.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של ספקית המידע הפיננסי רויטרס ואוניברסיטת מישיגן ירד בחודש יולי לרמה של 67.8 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר זה תשעה חודשים - לעומת 76 נקודות בחודש יוני, שהיתה הרמה הגבוהה ביותר של המדד זה שנתיים וחצי. עם זאת, המדד היה גבוה יותר מקריאה ראשונית ליולי של 66.5 נקודות ומעל לתחזיות הכלכלנים לרמה של 67 נקודות. הגורמים העיקריים לירידה בבטחון הצרכנים היו מצב שוק העבודה והמשך חולשת הכלכלה.



עוד בחזית המקרו היום: מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור באזור שיקגו עלה החודש לרמה של 62.3 נקודות לעומת רמה של 59.1 נקודות ביוני. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של המדד לרמה של 56.3 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.



מוקדם יותר היום מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 2.4% - האטה לעומת צמיחה של 3.7% ברבעון הראשון של השנה. כלכלנים צפו צמיחה גבוהה יותר של 2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully