וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: תפסנו את מקומה של יפן ככלכלה השנייה בגודלה בעולם

רויטרס

30.7.2010 / 19:54

כך לדברי רגולטור המט"ח של סין; צפויה להדיח את ארה"ב מהבכורה תוך 15 שנים



סין תפסה את מקומה של יפן בתור הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב, לפי רגולטור המטבע הראשי של סין, יי גאנג. "סין, למעשה, כבר הפכה לכלכלה השנייה בגודלה בעולם", אמר יי גאנג בראיון שפורסם באתר האינטרנט של הרגולטור.



לדבריו, כלכלת סין צמחה במחצית הראשונה של השנה ב-11.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, וצפויה לרשום צמיחה של יותר מ-9% בשנת 2010 כולה. כלכלת סין צמחה בשיעור שנתי ממוצע של 9.5% מאז החל ברפורמות הכלכליות בשנת 1978. עם זאת, למרות שעקפה את יפן, ההכנסה לנפש בסין, כ-3,800 דולר בשנה, עודנה מהווה חלקיק מההכנסה לנפש ביפן או ארה"ב.



סין הפכה לכלכלה השלישית בגודלה בעולם בשנת 2007 לאחר שעקפה את גרמניה, אחרי שעקפה את בריטניה וצרפת בשנת 2005. סין צפויה להדיח את ארה"ב מהבכורה בסביבות שנת 2025 לפי תחזיות של הבנק העולמי, גולדמן סאקס ואחרים.



בשבוע שעבר מסרה סוכנות האנרגיה הבינ"ל (iea) כי סין תפסה בשנה שעברה את מקומה של ארה"ב בתור צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם. סין צרכה בשנה שעברה כמות אנרגיה שוות ערך ל-2,252 טון נפט - 4% יותר מאשר ארה"ב, מסרה הסוכנות, אשר הוסיפה כי נתוני צריכת האנרגיה של סין לשנה שעברה עדיין ראשוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully