וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להתאוששות: מחיר הנחושת קפץ ב-12% ביולי; הנפט עלה ב-4%

נמרוד הלפרן

30.7.2010 / 22:09

מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נפל ביותר מ-5% החודש



מחיר הנחושת השלים את הזינוק החודשי החד ביותר זה שנה, ומחיר הנפט עלה ביותר מ-4% ביולי על רקע הערכות כי תימשך התאוששות הכלכלות הגדולות בעולם - ארה"ב וסין - ותגרור עלייה בביקוש לחומרי גלם. הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, סגר את החודש הגרוע ביותר שלו השנה.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר, החוזים הפעילים ביותר, נסגרו במחיר של 1,183.9 דולר לאונקייה, עלייה של 1.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום חודשי נפל מחיר הזהב ב-5.3% - ירידה חודשית ראשונה מאז מארס, והירידה החודשית החדה ביותר מאז דצמבר. מחיר הזהב נמוך כעת ב-7% משיא של 1,266.5 דולר לאונקייה שרשם ב-21 ביוני.



החוזים על הנחושת למסירה בספטמבר נסגרו היום בניו יורק במחיר של 3.31 דולר לליברה, עלייה של 0.7%, בדרכם לזינוק חודשי של 12% - העלייה החודשית החדה ביותר מאז יולי 2009. היתה זו העלייה החודשית הראשונה במחיר הנחושת מאז חודש מארס, על רקע הערכות כי המשך התאוששות כלכלות ארה"ב וסין עתיד להגביר את הביקוש לנחושת.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 78.95 דולר לחבית, עלייה של 0.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום חודשי, עלה מחירם ביולי ב-4.4%.



נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב, הציגו תמונה מעורבת של מצב הכלכלה הגדולה בעולם. משרד המסחר האמריקאי מסר כי התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 2.4% - האטה לעומת צמיחה של 3.7% ברבעון הראשון של השנה. כלכלנים צפו צמיחה גבוהה יותר של 2.6%.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של ספקית המידע הפיננסי רויטרס ואוניברסיטת מישיגן ירד בחודש יולי לרמה של 67.8 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר זה תשעה חודשים - לעומת 76 נקודות בחודש יוני, שהיתה הרמה הגבוהה ביותר של המדד זה שנתיים וחצי. עם זאת, המדד היה גבוה יותר מקריאה ראשונית ליולי של 66.5 נקודות ומעל לתחזיות הכלכלנים לרמה של 67 נקודות. הגורמים העיקריים לירידה בבטחון הצרכנים היו מצב שוק העבודה והמשך חולשת הכלכלה.



עוד בחזית המקרו היום: מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור באזור שיקגו עלה החודש לרמה של 62.3 נקודות לעומת רמה של 59.1 נקודות ביוני. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של המדד לרמה של 56.3 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully