וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בארה"ב מאשים: אורקל רימתה את הממשל בגביית תשלומים על תוכנה

סוכנויות הידיעות

31.7.2010 / 16:42

על פי התביעה, אורקל לא העניקה לממשל הנחה זהה לזו שניתנה ללקוחות מסחריים שלה על תוכנה מסוימת



משרד המשפטים האמריקאי מאשים את ענקית התוכנות העסקיות אורקל בכך שהונתה את הממשל הפדרלי כאשר גבתה תשלום מופרז עבור תוכנה. בתביעה אזרחית שהוגשה בבית משפט פדרלי ביום חמישי, אמר משרד המשפטים כי אורקל לא נתנה לממשל הנחה זהה לזו שניתנה ללקוחות מסחריים שלה על התוכנה.



על פי האישומים, חוזה שעליו היתה חתומה אורקל בין 1998 ל-2006 דרש כי החברה תיידע את הממשל על שינויים במחירים של מוצריה, ותעניק לו הנחות זהות לאלה שמקבלים לקוחותיה המסחריים. התוכנה שבה מדובר מוערכת במאות מיליוני דולרים, לדברי משרד המשפטים.



מי שהביא לחשיפת הפרשה היה פול פרסקלה, עובד לשעבר באורקל, אשר הגיש בעצמו תלונה זהה נגד אורקל במאי 2007. באפריל האחרון הזהיר הממשל כי יבדוק את העניין, ובעקבות הבדיקה הצטרף לתביעה של פרסקלה. האישומים נגד אורקל הוגשו במסגרת חוק הטענות הכוזבת. הממשל עשוי לקבל פיצויים של עד פי שלושה מהנזק שנגרם לו.



ממסמכים פנימיים של אורקל, שהיו מצורפים לכתב התביעה, עולה כי עובדים בחברה היו נתונים בחילוקי דעות בנוגע לעסקות מסוימות ולאופן שבו משפיעות הנחות שניתנות ללקוחות מסחריים על מדיניות החוזים עם הממשל.



לטענת התביעה, אורקל מכרה במסגרת החוזה המדובר תוכנות ב-1.08 מיליארד דולר למגוון גופים ממשלתיים, כולל משרדי ההגנה, החינוך והמשפטים, וכן לצבא האמריקאי. במשך השנים, אורקל בנתה לעצמה מוניטין של חברה אשר קשה ללקוחות לשאת ולתת עמה. "השם שלה הוא של חברה שגובה יותר מדי", אמר ג'ונתן יוניס, אנליסט טכנולוגיה באילומינטה. "אך זה תקף לגבי כל חברות התוכנה הגדולות".



אורקל היא המובילה בשוק תוכנות מסד הנתונים המשמשות לאחסון מידע בעל חשיבות גבוהה. בשוק התוכנות העסקיות מתחרותיה הגדולות הן יבמ, מיקרוסופט ו-sap. לקוחות רבים התלוננו בשנים האחרונות על כך שאורקל ו-sap גובות תשלומים גבוהים מדי עבור שימור חוזיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully