וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט נוסף לחברת אחסון מידע ישראלית

גיא גרימלנד

1.8.2010 / 7:13



>> העסקה הנוכחית היא חלק מטרנד מתחזק בסצינת הסטארט-אפים המקומית, של ענקיות טכנולוגיה גלובליות הרוכשות חברות המפתחות טכנולוגיה חדשנית בתחום האחסון.

ב-2006 היתה זו emc שיצאה למסע רכישות בתחום האחסון בישראל, כשרכשה את קאשיה ב-153 מיליון דולר, את פרואקטיביטי ב-30 מיליון דולר ואת אן-ליירס עבור כ-50 מיליון דולר. בנוסף רכשה נטוורק אפליינס את אונארו עבור כ-120 מיליון דולר ואת טופיו עבור כ-160 מיליון דולר.



יבמ ביצעה עד כה שלוש רכישות כאלה בישראל: בדצמבר 2007 רכשה את xiv, העוסק בפיתוח מערכות אחסון, עבור יותר מ-300 מיליון דולר; באפריל 2008 רכשה את filesx, המפתחת תוכנה להתאוששות כמעט מיידית של נתונים, עבור כ-80 מיליון דולר; ובאותו חודש רכשה יבמ את דיליג'נט, שפיתחה טכנולוגיה בשם dedup (המאפשרת במקרה של כפילות מידע לשמור רק את ההבדלים). תג המחיר היה 165 מיליון דולר.



קשה לומר מדוע דווקא תחום האחסון מושך חברות גלובליות למצוא פתרונות ישראליים. אולי אלה הידע והניסיון שצוברים יזמים ביחידות הצבאיות, ואולי ההצטיינות של היזמות הישראלית בתחום האלגוריתמי. דבר אחד ברור: הפיתוחים הישראליים בתחום אחסון המידע לא מושפעים מטרנדיות ולא מצריכים מאמצי שיווק כבירים. באזוורדס לא מדברות למנהלי it - אותם מעניינים פתרונות שייעלו את מערך ה-it, מוצרים מספק אחד ועלויות מופחתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully