וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי ספורט, סדנאות יזע ותשואה של 14% בשנה

עמי גינזבורג

1.8.2010 / 7:13

מניה ב-200 מלה



>> יצרנית הנעליים והביגוד הספורטיבי נייקי היא מותג בינלאומי מצליח המוכר בכל העולם. החברה הוקמה ב-1964 במדינת אורגון בארה"ב על ידי פיליפ נייט, אתלט מאוניברסיטת אורגון, ועל ידי מאמנו ביל באוארמן. בתחילת הדרך שיווקו השניים נעליים של היצרנית היפנית טייגר, ולאחר כמה שנים החלו להפעיל את נייקי כמותג עצמאי.



הצמיחה הגדולה של נייקי התרחשה בשנות ה-80. באותן שנים החלה החברה לבסס את אסטרטגיית השיווק שלה על ספורטאים מצטיינים, וביססה את מעמדה כמותג פרמיום בתחום הספורט. בין הספורטאים שפירסמו את נייקי בולטים כוכב הכדורסל מייקל ג'ורדן (שאף זכה לקו מוצרים על שמו - אייר ג'ורדן), וענקי טניס כמו פיט סאמפרס, אנדריי אגאסי ורוג'ר פדרר. למרות ההשקעה הזאת ביחסי ציבור, נאלצה החברה במשך השנים להתמודד עם בעיות תדמית ועם ביקורת חריפה על תנאי ההעסקה של עובדיה בסדנאות היזע במזרח אסיה.

מניית נייקי (סימול: nke) הונפקה בארה"ב ב-1980 במחיר של 1.38 דולר (מתואם ספליט) וגייסה 50 מיליון דולר. מי שרכש את מניית נייקי בשנותיה הראשונות כחברה ציבורית יכול היה להרוויח הון רב. בתוך 30 שנה הכפילה המניה את ערכה פי 53.



כיום נסחרת החברה במחיר של 73 דולר, ושווי השוק שלה הוא כ-35 מיליארד דולר. התשואה השנתית הממוצעת שהניבה נייקי למחזיקים בה מאז ההנפקה היא 14.1% - לפני דיווידנדים.



החברה נסחרת במכפיל רווח של 19 על בסיס רווחיה ב-12 החודשים האחרונים ומכפיל 15 לפי הרווח החזוי לה ב-2011. לפי תחזיות האנליסטים אמור הרווח של נייקי לצמוח בשנה הבאה בכ-12% ולהגיע ל-4.76 דולרים למניה.



-



ספליט



מהלך טכני שנועד להגביר את הסחירות במניה. לדוגמה: בספליט של 1:3 כל בעל מניות יקבל שתי מניות נוספת, ומחיר המניה ייחתך בשני שלישים - כך שהשווי הכספי של החזקתו של בעל המניות ייוותר כשהיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully