וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של בריטניה קורא לבנקים לצמצם את הבונוסים ולחזור להלוות

סוכנויות הידיעות

1.8.2010 / 8:51

השבוע יפורסמו דו"חות הבנקים הגדולים בבריטניה למחצית הראשונה, אשר צפויים להצביע על רווחים גדולים



שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, האיץ בבנקים הגדולים לנצל את הרווחים הנאים של המחצית הראשונה של השנה על מנת להגדיל את היקף ההלוואות, במקום להשתמש בהם לבונוסים שמנים.



ברקליס, לוידס ורויאל בנק אוף סקוטלנד (rbs) צפויים לפרסם השבוע את דו"חותיהם למחצית הראשונה של 2010, ואנליסטים צופים כי ירשמו רווחים גדולים, לאחר שהתאוששו מהמשבר.



אוסבורן, שאמר את הדברים בראיון לעיתון "סאנדיי טלגרף", ציין כי את דבריו מגבה הבנק המרכזי של בריטניה, אשר קרא לבנקים להפריש סכומים מרווחיהם על מנת להחזיר את הלוואות החירום של הבנק המרכזי, אשר מועד פירעונן חל בשנה הבאה.



"אנו חייבים להבהיר שלא נוכל לסבול שבנקים יערימו את הלחץ על עסקים קטנים ובינוניים. יש להם מחויבות לסייע למגזר הזה, ולהעניק לו את כל העזרה שביכולתם לתת", המשיך אוסבורן. "אם הם ישמרו על רמות השכר והדיבידנדים של השנה שעברה או לפני שנתיים, הם יוכלו להלוות יותר", אמר.



ממשלת בריטניה מחזיקה בנתחים גדולים בלוידס ו-rbs, אשר ביחד עם ברקליס ו-hsbc מובילים את המגזר הבנקאי בבריטניה, אך לאוסבורן אין שליטה על מדיניות השכר וההלוואות של הבנקים. הבנק המרכזי של בריטניה הלווה לבנקים הבריטיים כמעט 200 מיליארד ליש"ט (312 מיליארד דולר) בשיאו של המשבר הכלכלי, ועליהם להחזיר את הסכום עד השנה הבאה. אם הבנקים יצמצמו את ההלוואות לעסקים קטנים, התאוששות המגזר הפרטי עלולה להתעכב.



"לכל חברה קטנה ובינונית שבה ביקרתי בשבועות האחרונים היו אותן בעיות עם הבנק שלה – או שהוא לא נתן לה לחדש את משיכת היתר שלה או שהוא דרש ממנה עירבונות נוספים, ולפעמים עירבון כזה היה בית של מישהו", אמר אוסבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully