וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בארה"ב: חזרה לעבודה פחות משנה לאחר לידה לא פוגעת בילד

סוכנויות הידיעות

1.8.2010 / 9:49

היתרונות בחזרת האם לעבודה: עלייה בהכנסה ובסיפוק של האם - ועלייה בסיכוי שהילד יקבל טיפול יום איכותי



מחקר חדש שנערך בארה"ב גילה כי אמהות יכולות לשוב לעבוד מספר חודשים לאחר הלידה מבלי לחשוש מכך שהן עלולות לגרום לתינוק עוגמת נפש, כך דיווח העיתון "גרדיאן" הבריטי. המחקר נתבצע על ידי בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.



על ידי הערכה של ההשפעה הכוללת על הילד כאשר האם יוצאת לעבודה, טוענת האקדמיה האמריקאית כי הצליחו להציג את התמונה המלאה הראשונה הנוגעת להשפעות תעסוקת האם על ההתפתחות הקוגניטיבית והחברתית של הילד. המסקנה עשויה להעניק נחת לנשים אשר חוזרות לעבוד בתוך שנה או פחות מלידת הילד.



"החדשות הטובות הן שאנחנו לא רואים שום השפעות שליליות על הילד", אמרה האקדמאית האמריקאית ג'יין וולדפוגל לעיתון הבריטי, והוסיפה: "המחקר הוא ייחודי מכיוון שהבנו שכשהאם יוצאת לעבוד הכל במשפחה משתנה. היחסים במשפחה, ההכנסה, הבריאות המנטלית של האם וגורמים נוספים מוסיפים להשפעה על התינוק, והכנסנו את כל הקריטריונים הללו למחקר".



המחקר האמריקאי סותר מחקרים שונים שפורסמו במהלך השנים האחרונות שטענו כי כאשר האם חוזרת לעבוד בתוך זמן קצר מהלידה, הילדים ייפגעו מכך. מחקר שנערך על ידי המרכז למחקר סוציולוגי וכלכלי באוניברסיטת אסקס טען כי ילדים אשר אימם חוזרת לעבודה בתוך פחות משלוש שנים מלידת הילד, יהיו איטיים יותר בלימודים. מחקר משנת 2008 של יוניסף המליץ לאמהות להישאר בבית ב-12 החדשים הראשונים לאחר הלידה או "להמר" על התפתחות הילדים.



המחקר החדש חקר למעלה מ-1,000 ילדים מ-10 אזורים גיאוגרפיים שונים בארה"ב ובין הגילאים 0-7. עורכי המחקר עקבו אחרי התנהגות הילדים ומשפחותיהם, ומצא כי למרות שישנם חסרונות לכך שהאם עובדת בשנה הראשונה של הילד, ישנם גם יתרונות משמעותיים, כמו עלייה בהכנסה ובסיפוק של האם – אשר משפיעה על הילד, ועלייה בסיכוי לכך שהילדים יקבלו טיפול איכותי בהיעדרה של האם. בשכלול כל הקריטריונים, המחקר קבע כי ההשפעה הנקייה היא נייטרלית.



"החשוב ביותר הוא להיענות לצרכי הילד. אפילו אם האם עובדת במשרה של 30 שעות בשבוע, היא יכולה להטיב עם המשפחה. היא רק צריכה לקחת נשימה עמוקה בכניסה הביתה, להשאיר את העבודה בחוץ ולתת תשומת לב לכל הסימנים שנותן לה הילד. אלו חדשות טובות עבור על האמהות", אמרה וולדפוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully