וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב רכש מלון יוקרתי בפאריס ב-135 מיליון שקל

שלומית צור

1.8.2010 / 11:29

ג'ורג'י אקירוב: "רכישה זו מהווה אבן דרך נוספת בביסוס ומיתוג אוסף מלונות היוקרה של אלרוב"



חברת המלונות של קבוצת אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב, הודיעה היום כי השלימה את רכישת מלון lutetia, ברובע סנט-ג'רמן (st-germain) בפאריס, צרפת. העסקה בוצעה באמצעות חברת בת של אלרוב נדל"ן ומלונות, locka holding bv (המוחזקת על ידי החברה בשיעור של 80%). תמורת המלון שילמה החברה 135 מיליון יורו, בנוסף לעלויות עסקה הנאמדים על ידי החברה ב-7 מיליון יורו. רכישת הנכס מומנה ממקורותיה העצמיים של החברה.



המלון ימשיך להיות מנוהל בידי חברת ניהול בשליטת המוכר עד ל-30 ביולי 2012, תוך אפשרות יציאה של החברה מן ההסכם קודם לכן. זאת תמורת דמי ניהול בגובה 25% מה-ebitda בניכוי השקעות הון במלון במהלך תקופת הניהול.





הנכס הינו מלון הפאר lutetia, המצוי בכתובת: boulevard raspail 45 ברובע st-germain היוקרתי בפאריס, צרפת. המלון נחשב לאחד מששת הארמונות המשמשים כמלונות יוקרה בעיר, אשר חגג השנה 100 שנה להיווסדו, והינו היחיד שממוקם בגדה השמאלית של נהר הסן. במלון 231 חדרים וסוויטות, וכן אולמות אירועים, מרכז עסקים, מסעדות וספא בשטח כולל של כ-21,250 מ"ר (gia).



המלון נחשב גם לאחת הדוגמאות המרשימות ביותר לאדריכלות האר-דקו בפאריס. המבנה מציג את כל נפלאות התקופה, עם פרזולי המתכת, קישוטי האבן, החלונות הגדולים והיופי הייחודי שכיום נוהגים לכנותו "האופי האמיתי של פאריס".



צרפת נחשבת לאחת מן המדינות המתויירות בעולם. הצפי הוא שבשנת 2010 תרומתו הישירה של ענף התיירות לתוצר המקומי הגולמי תעמוד על כ-73 מיליארד יורו. פאריס היא מן הערים המתויירות ביותר באירופה, בעלת שיעורי תפוסה ממוצעים מהגבוהים באירופה וההכנסות הממוצעות לחדר מהגבוהות באירופה.



בשנת 2008 עמדה התפוסה הממוצעת בבתי המלון בפאריס על 78% (השיעור השני בגובהו באירופה). זהו המצב גם נכון לרבעון השלישי בשנת 2009, בו עמדה התפוסה הממוצעת על שיעור של 74%. בנוסף, נהנית פאריס משיעורי הרווחיות מבין הגבוהים באירופה.



נתונים פיננסים אודות המלון



בשנת 2009 עמד העודף התפעולי לפני דמי ניהול של המלון על סך של כ-6.4 מיליון יורו, והכנסות המלון עמדו על סך של 24.7 מיליון יורו (תפוסה שנתית של 70.1%); בשנת 2008 עמד העודף התפעולי לפני דמי ניהול על סך של כ-9.3 מיליון יורו והכנסות המלון עמדו על סך של 28.3 מיליון יורו (תפוסה שנתית של 75.9%). בשנת 2007 עמד העודף התפעולי לפני דמי ניהול של המלון על סך של כ- 10.2 מיליון יורו, והכנסות המלון עמדו על סך של 29.5 מיליון יורו (תפוסה שנתית של 77.2%).



החברה מקימה בימים אלה חברת ניהול בינלאומית בהובלת ג'ורג'י אקירוב ובניהול של מאסימו יאני שהינו אחד ממומחי המלונאות הנחשבים בעולם בתחום מלונות יוקרה והלייף-סטייל. חברת הניהול תהיה אחת החברות המובילות בעולם במלונאות יוקרה ותתמקד בהקמה ובניהול של מלונות יוקרה עבור אלרוב ובעלי נכסי מלונאות יוקרה אחרים.



ג'ורג'י אקירוב, אחראי על תחום המלונות בקבוצת אלרוב: "רכישה זו מהווה אבן דרך נוספת בביסוס ומיתוג אוסף מלונות היוקרה של אלרוב כמובילים בערי תיירות החשובות באירופה ומימוש החזון להיות אוסף בינלאומי מוביל של מלונות יוקרה".



חברת אלרוב נדל"ן



אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ מוחזקת על ידי חברת אלרוב ישראל בשיעור של כ-87%. החברה מחזיקה ומתפעלת נכסי נדל"ן מניב ועוסקת בייזום, בנייה וניהול של נכסי נדל"ן הכוללים דירות מגורים למכירה, שטחי מסחר, משרדים ומלונות יוקרה (מלון מצודת דוד ומלון ממילא בירושלים).



פעילות הקבוצה בישראל כוללת מספר פרויקטים יזמיים איכותיים כמו פרויקט אלרוב ממילא בירושלים, שהינו פרויקט יזמי מהמובילים בישראל. פרויקט אלרוב ממילא ממוקם באתר ייחודי, על התפר שבין ירושלים העתיקה לעיר החדשה מול שער יפו, והוא כולל איזור מלונאות, שכונת מגורים ושטחי משרדים ומסחר.



בחו"ל פועלת החברה בתחום הנדל"ן המניב במערב אירופה והיא מתמקדת בעסקות פיננסיות בעלות שיעורי תשואה גבוהים ובנכסים בעלי שוכרים ברמה גבוהה ולטווח ארוך. נכון להיום, החלה החברה בבניית שני מלונותיה מחוץ לישראל באמסטרדם ובלונדון. בניית המלון באמסטרדם עתידה להסתיים ברבעון האחרון של 2010 ותחילת הפעלתו צפויה ברבעון הראשון של 2011. בניית המלון בלונדון עתידה להסתיים ברבעון האחרון של 2011 ותחילת הפעלתו צפויה ברבעון הראשון של 2012. ההשקעה ברכישת המלון בפאריס והסבת שני בתי המלון בלונדון ואמסטרדם תסתכם לכ-2.3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully