וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהלי קרנות בבריטניה לוקחים לכיסם יותר מ-7 מיליארד ליש"ט בשנה באמצעות עמלות נסתרות

סוכנויות הידיעות

1.8.2010 / 13:39

"דיילי טלגרף": משקיעי בריטניה מפסידים בממוצע 800 ליש"ט בשנה כל אחד על עמלות מיותרות



מנהלי קרנות ובנקאים בבריטניה לוקחים לכיסם יותר מ-7 מיליארד ליש"ט בשנה מחשבונותיהם של מיליוני משקיעים בריטיים באמצעות עמלות נסתרות עליהן הם לא מודיעים ללקוחות - כך דיווח העיתון "דיילי טלגרף".




לפי הדיווח, בנקאי השקאות ומנהלי קרנות לוקחים לכיסם 7.3 מיליארד ליש"ט (11.4 מיליארד דולר) בשנה מכספם של לקוחותיהם, ובכך מקשים עליהם להרוויח מהשקעות. 8 מיליון משקיעים נמצאים היום כבריטניה, לפי ה"טלגרף", וכל אחד מהם מפסיד בממוצע 800 ליש"ט בשנה כתוצאה מעמלות נסתרות.



לדברי דיוויד נורמן, לשעבר מנהל חטיבת ניהול הנכסים של קרדיט סוויס, משקיע בריטי שהזרים 50 אלף ליש"ט לקרן יפסיד במשך 25 שנים 108 אלף ליש"ט כתוצאה מעמלות לא נחוצות. לפי מחקר של רשות ני"ע הבריטית (fsa), משקיעים בבריטניה מפסידים 3% מהשקעתם מדי שנה על עמלות ותעריפים שונים.



לפי ה"טלגרף", המשקיעים הבריטיים אינם יכולים לתבוע את חסכונותיהם ממנהלי הקרנות, מאחר שהתופעה אינה אסורה בחוק. עם זאת, הידוק הרגולציה על מגזר הפיננסים בבריטניה פירושו גם כי מבנה העמלות של מנהלי הקרנות ובנקי ההשקעות ייחקר בקפידה על ידי הרגולטורים. העמלות הנגבות ממשקיעים בבריטניה גבוהות בהרבה מאשר בארה"ב, ולדברי בכיר בסיטי של לונדון "מדובר בקרטל חוקי".



"הגיע הזמן לחשוף היבטים מסוימים של התעשייה בבריטניה, שעמוסה באינטרסים עצמיים וניגודי עניינים שלא היו מתקבלים בשום מקום אחר בעולם. המשקיעים הפכו לקורבנות, לאחר שהעמלות שעליהם לשלם עלו ועלו שעה שהתשואות שלהם ירדו ועלות ניהול הכספים נפלה", אמר אלן מילר, לשעבר מנהלי קרנות בכיר בחברת ההשקעות הבריטית ניו סטאר, ל"טלגרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully