וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה למינהל מציעה תוכנית למימון התואר ופריסת שכר הלימוד

ליאור דטל

1.8.2010 / 13:57

שכר הלימוד במכללה למינהל גבוה משכר הלימוד האוניברסיטאי ועומד על כ-30 אלף שקל בשנה



המכללה למינהל (המסלול האקדמי) הכריזה היום על שינויים במבנה שכר הלימוד בינהם תוכנית למימון התואר ופריסת שכר הלימוד למשך חמש שנים, ללא ריבית. מדובר בפעם הראשונה שבה מוסד אקדמי בישראל מציע לסטודנטים אפשרות כזו, במסגרתה תשא המכללה בתשלום הריבית לבנקים בהיקף של כ-6.5 מיליון שקל בשנה.



המסלול האקדמי המכללה למינהל היא מכללה פרטית ללא כוונה רווח שאינה מתוקצבת על ידי המדינה. לכן, שכר הלימוד בה גבוה משכר הלימוד האוניברסיטאי ועומד על כ-30 אלף שקל בשנה. לפי התוכנית, הסטודנטים ישלמו רק מחצית משכר הלימוד השנתי (כ-15 אלף שקל), ויישלמו את יתרת הסכום ב-60 תשלומים של 250 שקל, ללא ריבית והצמדות. סטודנט שייבחר לקבל את המימון גם ביתר התואר הוא יהיה זכאי לפריסה של עד 96 תשלומים (שמונה שנים).



התנאים יוצעו למועמדים ללימודים במכללה העומדים בקריטריונים מסוימים כמו מועמדים בעלי נתוני קבלה גבוהים, או כאלה המתקשים כלכלית, או מועמדים ששירותו במילואים לפחות שלושה שבועות במהלך השנה האחרונה. התוכנית תוצע גם למועמדים שיתחייבו לפעילות חברתית בקהילה.



המימון יבוצע באמצעות קרן חדשה שהוקמה על ידי בוגרי המכללה, מני בנימין ורפי גמיש, בשיתוף בנק הפועלים ובנק לאומי בשם שכ"ל (שקט כלכלי לסטודנט).



במכללה למינהל צופים כי בשנת הלימודים הקרובה יקבלו כ-4,000 סטודנטים את תנאי המימון. לדברי בנימין וגמיש התוכנית "תוביל לשינוי חברתי אמיתי שיאפשר ליותר צעירים לעמוד במעמסה של שכר הלימוד לתואר אקדמי".



לדברי פרופ' זאב נוימן, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל: " אני מאמין שהתוכנית החדשה תאפשר לצעירים נוספים להשלים לימודים אקדמיים ברמה גבוהה במוסד בו יחפצו. אני קורא למוסדות נוספים לפעול באופן דומה וליישם את התוכנית לטובת כלל אוכלוסיית הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully