וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום ה-CFO למשרד התמ"ת: השינויים בחוק עידוד השקעות הון יפגעו בהשקעות חברות רב לאומיות בישראל

אורה קורן

1.8.2010 / 15:13

מנכ"ל משרד התמ"ת: "המשרד נדרש לאזן בהחלטותיו בין אילוצים ואינטרסים שונים ואף מנוגדים"



נציגי פורום cfo המייצג חברות גדולות במשק נועדו היום עם מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ובכירים נוספים במשרד והציגו את הסתיגויותיהם מהשינויים בחוק עידוד השקעות הון. השינויים הוכנסו בחוק ההסדרים ואושרו על ידי הממשלה.



במיפגש השתתפו נציגים מהחברות אי.סי.איי טלקום, hp, סנדיסק, וישיי, ברייטסורס, קסלמן וקסלמן, מוטורולה, תמה פלסטיק ונטפים.



נציגי הפורום ציינו, כי החוק יפגע ביכולת הסניפים הישראלים של החברות הרב לאומיות להתחרות מול מדינות אחרות. לטענתם, החוק גם יעודד העברת חלקים מפעילותן למדינות בהן זול יותר לפעול או בהן הממשלות מעניקות תמריצים משמעותיים יותר לפעילותם של משקיעים זרים.



בנוסף, ציינו חברי הפורום כי המשמעות של שיעורי המס שהוצעו הינה הכפלת המס האפקטיבי שרוב החברות הרב לאומיות משלמות כיום, ובמקרים מסויימים הפיכת ההשקעה בישראל לפחות כדאית באופן משמעותי. החוק החדש משווה את שיעורי המס שישלמו משקיעים זרים וישראלים, ומהווה שיפור משמעותי למשקיעים ישראלים. החוק מתבסס על הנחת עבודה, לפיה ירד הצורך במשיכת השקעות זרות לישראל באמצעים תקציביים לעומת המצב בעשורים הקודמים.



קדמי אמר בפגישה: "הדיאלוג עם החברות הגדולות במשק חשוב למשרד התמ"ת, נמשיך להתייעץ עמן גם במהלכים הבאים. משרד התמ"ת נדרש לאזן בהחלטותיו בין אילוצים ואינטרסים שונים ואף מנוגדים".



מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, חזי צאיג, אמר כי התיקונים בחוק לעידוד השקעות הון בתעשייה נועדו לפשט אותו ולהפוך אותו לבהיר יותר. לדבריו, החוק החדש ממחיש את מחויבות הממשלה להעדפה משמעותית של פיתוח תעשייה ומו"פ בנגב ובגליל.



מנהלת המטה לקידום השקעות, רחל רועי, התייחסה לתחרות העולמית על השקעות של תאגידי ענק וציינה שהמטה בראשו היא עומדת החל בתהליך ליצירת מודל שיאמוד בצורה כמותית את יתרונות המהנדסים ואנשי הפיתוח הישראלים לעומת מתחריהם.



סמנכ"לי הכספים הצביעו גם על הבעייתיות הקיימת בחוק המו"פ, המופעל על ידי המדען הראשי של משרד התמ"ת. לדבריהם, חברות רב לאומיות נרתעות מההגבלות על מימוש זכויות הקניין הרוחני הקבועות בחוק, ולכן נמנעות מלבקש מענקי מדען.



מנהל קרן תמורה של המדען הראשי, אבירם ז'ולטי אמר בדיון כי חוק המו"פ מגדיר כללים קלים יחסית לסיום המחויבות של החברות הרב לאומיות כלפי המדינה. יתר על כן, מענקי המדען, שיכולים להגיע עד 75% מההשקעה בפרויקט מו"פ המבוצע בנגב ובגליל, משקפים את נכונותה ורצונה של המדינה להשתתף בסיכון הרב הטמון בתהליכי מו"פ תעשייתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully