וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים בודק אפשרות לרכוש בנק נוסף בטורקיה - לזה שברשותו אין רשיון ניהול פקדונות

אתי אפללו

1.8.2010 / 19:19

הפועלים לא מצליח לקבל אישור לניהול פיקדונות בבנק פוזיטיף שבניהולו - לבנק הנוסף יש את הרשיון



בנק הפועלים בודק את רכישתו של ada bank שנמצא בבעלות ממשלת טורקיה, מדובר בבנק קטן עם היקף פעילות נמוך, אולם יש לו את רשיון ניהול הפיקדונות הדרוש לפוזיטיף. בנק הפועלים לא מצליח לקבל אישור לניהול פיקדונות בבנק פוזיטיף שבניהולו בטורקיה ומנסה לעקוף בעיה זו באמצעות רכישת הבנק הנוסף לו יש את הרשיון ולמזג בין הבנקים. מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה לידיעה.



בנקים מתפרנסים מקבלת פיקדונות (מקורות) שבעבורם הם נותנים ריבית נמוכה. את המקורות האלה נותנים הבנקים כאשראי במינוף שמתיר להם החוק (יחס הלימות הון) או משקיעים בניירות ערך ובהשקעות ריאליות. המרווח שבין עלות גיוס המקורות לריבית על מתן האשראי או הרווח מהשקעותיו הוא למעשה את הרווח של הבנק.
פוזיטיף שלא יוכל לנהל פיקדונות, מוצא מקורות אחרים למתן האשראי כמו גיוס חוב והלוואות בעלים. מקורות אלה יקרים מהפיקדונות ומפחיתים את הרווח של הבנק. כשהפועלים רכש את השליטה בבנק הטורקי בסוף שנת 2005, הוא דיווח כי מתנהלים מגעים מול הרגולטורים המקומיים לקבלת רישיון לפיקדונות - רישיון שכאמור, עדיין לא התקבל.



השינוי באקלים הפוליטי בין ישראל לטורקיה בשנה האחרונה בעקבות ארועי המשט לא מבשר טובות לבנק הפועלים לגבי הסיכויים כי רגולטור טורקי יתן רישיון לבנק בבעלות ישראלית, ולכן פנו בהפועלים לתוכנית אחרת - לרכוש בנק שבידיו רישיון כזה. מאז רכישת פוזיטיף הפועלים מבצע שוב ושוב מחיקות בגין השקעתו, גם בשל שינויים בשער המטבע הטורקי מול השקל וגם בגלל השקעה שביצע באמצעות פוזיטיף בבנק בקזחסטן, שנפגע במשבר האחרון ובגינו ביצע פוזיטיף מחיקות.



ברבעון הראשון של 2010 הפועלים הפסיד מפעילות פוזיטיף 21 מיליון שקל - בעיקר בשל שינויים בשער החליפין של הלירה הטורקית מול השקל - שווי ההשקעה בפוזיטיף עומד על 827 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully