וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רישיונות חיפוש הגז של נמרודי וסולטן בסכנה? מפעילת הקידוחים דורשת לפתוח ההסכם

אבי בר-אלי

1.8.2010 / 19:31

דירקטוריון GGR לא אישר את הסכם התפעול המשותף שנחתם עם הכשרת אנרגיה ומודיעין רק לפני 10 ימים



נמשכים הרחשים סביב רישיונות הקידוח הימיים "שרה" ו"מירה" שבשליטת הכשרת אנרגיה של עופר נמרודי ומודיעין אנרגיה של צחי סולטן ונוחי דנקנר. החברות דיווחו היום כי מפעילת הקידוחים, חברת geoglobal resources (ggr) הקנדית, הודיעה להן כי היא מבקשת לערוך תיקונים בהסכם התפעול המשותף (joa) עליו חתמו החברות רק לפני עשרה ימים. זאת, לאחר שדירקטוריון ggr לא אישר את הסכם התפעול המשותף.



מטרת ההסכם היא להסדיר את זכויות וחובות כל אחד מן הצדדים בהליך תפעול הקידוח - וזה אמור היה להיות מאושר עד לסוף השבוע שעבר. לפיכך, הסכם התפעול לא נכנס לתוקף - והחברות דיווחו כי יבחנו בימים הקרובים את השלכות ההודעה. ggr יש לציין, מחזיקה ב-5% מזכויות הרישיונות - ואמורה לשמש כמפעילת הקידוח (אופרייטור).



יש לציין כי תקנות מועצת הנפט, אשר מהוות תנאי לקבלת רישיונות הקידוח, מחייבות את בעלי הרישיונות להציג הסכמים חתומים בין כל השותפים לבקשה לקבלת הרישיון - וכן להציג הסכמה של השותפים על מפעיל מקרב חברי הקבוצה. זאת, כאשר בקבוצה חייב להיות מפעיל בעל ניסיון בניהול ובביצוע של פרויקט קידוח אחד לפחות. בקשות שאינן תואמות את דרישות החוק והתקנות אמורות היו להידחות. מיחידת הממונה על חיפושי הנפט והגז במשרד התשתיות, נמסר בתגובה כי: "בהתאם לדרישות, המפעיל הינו חלק מהקבוצה, והבקשה כוללת הסכמה מחייבת של כל חברי הקבוצה. ההשלכות של הדיווחים מהשבוע האחרון ייבחנו במשרדנו".



לפני כחודשיים אישרה מועצת הנפט את העברת זכויות החיפושים בשטחי רישיונות מירה ושרה לידי קבוצה בת שמונה שותפים – המובלת בידי הכשרת הישוב (שמחזיקה ב-48% מן הזכויות) ומודיעין אנרגיה. מדובר ברישיונות בשטח 400 קמ"ר כל אחד הממוקמים מרחק 40 ק"מ מערבית לחדרה, בהם אמורות השותפות לבצע קידוח עד סוף שנת 2010. רישיונות אלה הוחזקו בידי חברת פטרומד – אך זו מכרה אותם לידי נמרודי וסולטן תמורת 16.1 מיליון דולר.



לפי הערכות, עשוי לכלול שטח רישיון מירה מבנה גיאולוגי בעל פוטנציאל לתגלית גז. ואולם, תוצאות פענוח הסקר הסיסמי התלת-מימדי שבוצע בשטחי מירה ושרה – עדיין לא פורסמו. כפי שפורסם ב-themarker, מנהלת קבוצת נמרודי מגעים לעסקה משולבת אשר תביא להחלפה הדדית של זכויות ברישיונות החיפוש הימיים שבידיה עם זכויות ברישיון בנימין של קבוצת טדי שגיא.



מדובר בעסקה לפיה תקבל שותפות החיפושים שבהובלת נמרודי 15% מן הזכויות ברישיון החיפוש הימי המבוקש בנימין – שבו זכתה קבוצת שגיא. זאת, תמורת זכויות בשיעור של 5% שיוענקו לקבוצת שגיא בשטחי הרישיונות שרה ומירה של קבוצת נמרודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully