וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הזיכיון לרכבת הקלה בגוש דן יבוטל

אבי בר-אלי

1.8.2010 / 23:04

שר התחבורה ישראל כץ, יכנס את הרשות הממונה על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן לדיון מכריע בנושא. על הפרק: הסכם הזיכיון של קבוצת MTS וההליכים לביטולו

שר התחבורה, ישראל כץ, יכנס מחר (שני) את הרשות הממונה לפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, כך נודע ל-TheMarker. זאת, כדי לדון בעתיד הסכם הזיכיון של קבוצת MTS ובהליכים לביטולו.

היום הגישה MTS לנציגי המדינה הצעה נוספת לתנאי הסגירה הפיננסית של הפרויקט. לפי הערכות, על אף שזו הציעה מנגנונים חדשים לסוגיות שבמחלוקת, ההצעה לא גילמה התקדמות של ממש מהצעתה המאכזבת של הזכיינית בשבוע שעבר. לפיכך, נראה כי לא יהיה מנוס מלכנס את הרשות הממונה להצבעה על ביטול הסכם הזיכיון בהמשך השבוע. יש לציין, כי גם אם תחליט הרשות הממונה על ביטול הסכם הזיכיון - עדיין שמורים לזכיינית 30 יום לשיפור הצעתם הסופית.

כפי שפורסם הבוקר ב-TheMarker, דרשה MTS מן המדינה להגדיל את מספר אבני הדרך לאורך תקופת ההקמה של הפרויקט, שבהן תשלם לה את מענק ההקמה בסך 7.15 מיליארד שקל. זאת, במטרה להפחית את היקף החוב המקסימאלי אותו תישא MTS מול הבנקים במהלך תקופת ההקמה בהיקף של מיליארד יורו.

אבני הדרך שקבעה המדינה בהסכם הזיכיון צמודות לסיום שלבים בפרויקט. לכן, מרווח או הגדלת מספרם של מועדי התשלום מגדיל את חשיפת המדינה לסיכונים. בנוסף, הציעה MTS כי עלויות הטיפול במי התהום שיישאבו במהלך כריית המנהרות יכוסו בעיקר על ידי המדינה (שני שלישים) לצד הזכיין (שליש). הצעה זו נדחתה בידי המדינה על הסף.

לזכיינית 30 יום לשיפור ההצעה הסופית

דרישות אלה ונוספות אשר הועלו ביום רביעי שעבר בערב בידי MTS הפתיעו את נציגי המדינה אשר ציפו להגמשת עמדתה של MTS במהלך מרתון הדיונים. לפי הערכות, נאמדות דרישות אלה בתוספת תקציב של כ-500 מיליון שקל נוסף על חשיפה גדולה עוד יותר בסיכונים המוטלים על המדינה. מרתון הדיונים שהחל בין הצדדים ביום שני שעבר הופסק ביום רביעי בעקבות פערים גדולים בין הצדדים. המשא ומתן הרשמי לא חודש מאז אם כי בין הצדדים המשיכו שיחות שקטות בניסיון להגיע בכל זאת להבנות שיאפשרו את פתרון המחלוקות.

בין שרי האוצר והתחבורה הושגה לפני כשבועיים הבנה לפיה לא תינתן הארכה נוספת למשא-ומתן בין הצדדים וכי ההכרעה תושג בכל מקרה עד סוף השבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully