וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: הג'ובניקים יעברו למאוחדת וללאומית

רוני לינדר גנץ

2.8.2010 / 8:25

קופות חולים מאוחדת ולאומית זכו במכרז על אספקת שירותי הרפואה לעשרות אלפי החיילים המשרתים בבסיסי תל השומר והקריה. בתוך שנה וחצי יורחב השירות, ויצטרפו אליו מכבי וכללית

המהפכה בשירותי הרפואה בצה"ל יוצאת לדרך: ל-TheMarker נודע כי שתי קופות החולים הקטנות, מאוחדת ולאומית, זכו במכרז על אספקת שירותי הרפואה לעשרות אלפי חיילים ואנשי קבע המשרתים בבסיסי תל השומר והקריה. הזוכות במכרז, שהיקפו כ-10 מיליון שקל, נקבעו בהגרלה, לאחר שכל ארבע הקופות התמודדו בו והגישו הצעות דומות.

החיילים יקבלו מעתה את שירותי הרפואה מקופת החולים אליה ישויכו - קופת חולים לאומית תספק את השירות לחיילי בסיס תל השומר, ומאוחדת לחיילי הקריה. במקביל, ייסגרו המרפאות הקיימות בשני בסיסים אלה. באשר למתן ה"גימלים" (ימי מחלה) - הרופא המטפל לא יוכל להחליט בעצמו על מתן "גימלים", והדבר ייעשה על ידי אנשי בקרה צה"ליים שיעבדו בשיתוף עם רופאי הקופה. המהפכה אמורה לצאת לדרך בתוך חודשים ספורים.

מדובר בהישג משמעותי ללאומית ומאוחדת: כל ארבע קופות החולים היו להוטות לזכות במכרז, שכן מדובר בעשרות אלפי חיילים צעירים ובריאים שיהפכו למבוטחי הקופה למשך שנות שירותם הצבאי, סביר להניח שרובם יישארו חברים בקופת החולים גם לאחר סיום השירות, ואולי יצרפו בעתיד גם את בני משפחותיהם לקופה. עם זאת, היתרון לו זוכות מאוחדת ולאומית זמני בלבד: לפי תנאי המכרז, בתוך כשנה וחצי יצטרפו לשירות גם כללית ומכבי - שתי הקופות הגדולות, והוא יורחב לעשרות אלפי חיילים ואנשי קבע נוספים.

בתחילת שלבי המכרז הביע משרד הבריאות חשש כי התחרות בין הקופות תגרום להם לגשת למכרז במחירי הפסד, תוך שכלל המבוטחים יסבסדו את החיילים, ולפיכך נקבע מחיר מינימום במכרז - שכל הקופות נקבו בו בסופו של דבר.

במשרד הביטחון ובצה"ל רואים את העברת הבסיסים הגדולים לקופות החולים כניסוי, כשבסופו של התהליך הכוונה היא שכל חיילי צה"ל ואנשי הקבע שאינם קרביים יהיו משוייכים לאחת מקופות החולים לפי בחירתם, ולא יקבלו עוד שירותים רפואיים במסגרת הצבא. קופות החולים יקבלו מהמדינה עבור כל חייל סכום זהה לזה שהן מקבלות עבור כלל המבוטחים, אך יספקו להם סל שירותים רחב יותר שכולל בין היתר גלולות למניעת הריון, אביזרים אורתופדיים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully