וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מותירה בערפל משק חשמל במשבר"

אבי בר-אלי

2.8.2010 / 8:10

במכתב ששיגר שר התשתיות, עוזי לנדאו, לראש הממשלה, תקף השר את התנהלות הממשלה סביב משק החשמל. המכתב שוגר בעקבות דחייתה, השנייה ברציפות, של ישיבת ממשלה בנושא

ישיבת הממשלה שתוכננה לעסוק במצב משק החשמל בישראל נדחתה בפעם השנייה ברציפות - והנושא יועלה במהלך השבועות הקרובים. זאת, בעקבות הימשכות הדיון בנושא ילדי העובדים הזרים.

בכך, מגיעה השתהות מזכירות הממשלה בדיון הנדרש בתוכניות הפיתוח של משק החשמל כבר ל-10 חודשים, מאז שביקש משרד התשתיות בראשונה לדון בעתיד תכנון המשק ובהקמת תחנת הכוח הפחמית השנייה באשקלון (פרויקט D).

במכתב ששיגר בסוף השבוע שר התשתיות, עוזי לנדאו, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף לנדאו את התנהלות הממשלה: "העיכוב חמור. הממשלה מותירה בערפל משק במצב משברי. דחיות נמשכות של החלטות שחיוני לקבלן - עלולות להביא לכשלים באספקת החשמל למשק", כתב.

לנדאו הזהיר כי בימים הקרובים צפוי לפוג תוקף ההליך הסטאטוטורי של אישור תחנה D, לאחר שמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, ביקש בשנה שעברה להקפיא את קידום אישור התחנה. "ההחלטה לא להחליט - משמעה להחליט שלא", כתב לנדאו. "הטיפול במצבו של משק החשמל אינו סובל עוד כל דיחוי".

באשר להסרת הצעת המחליטים של לנדאו מעל סדר היום של הממשלה, שבה ביקש להורות על אישור תחנת הכוח הפחמית ועל תוכנית חירום חדשה לחברת החשמל - ציין לנדאו כי הסרתה לא היתה על דעתו, וכי ביקש כבר לפני כשנה לאשר את תמהיל הדלקים העתידי של חברת החשמל, שמתבסס על הקמת תחנת כוח פחמית נוספת.

בתוך כך, דיווחה אתמול חברת החשמל על שיא נוסף בביקושים לחשמל - 11,110 מגה-ואט, שנרשם אתמול ב-14:30. חברת החשמל סיפקה 10,530 מגה-ואט, כך שעל הנייר - החזיקה בשעת שיא הביקוש ברזרבה סבירה יחסית לשנים עברו, של 10%. לצדה, סיפקו יצרני חשמל פרטיים 380 מגה-ואט. 200 מגה-ואט נוספים שהוכנסו לסיכום - הם ביקושים שנחסכו, ומקורם בהסדרי פסגה ניידת (התחייבות צרכנים גדולים להתנתק מרשת החשמל בשעות שיא).

שיא הביקושים הקודם נקבע לפני חמישה שבועות ועמד על 10,700 מגה-ואט - שמהם סיפקה חברת חשמל 10,050 מגה-ואט. בחברת החשמל הודו לציבור על עירנותו, וחזרו על הבקשה להסיט את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה משעות השיא (12:00-17:00) גם מחר.

  • עוד באותו נושא:
  • חשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully