וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעד ישראל תקטין את הפרויקט בשוק בצלאל בת"א

מאת רנית נחום-הלוי

2.8.2010 / 7:02

בעקבות הערר שהגיש פאר ויסנר, סגן ראש עיריית תל אביב, נפח הבנייה יקטן - למרות אישורה של תוכנית בניין עיר שאיפשרה בניית מגדלים



>> הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב תדון השבוע בתוכניות החדשות להקמת פרויקט גדול למגורים בשוק בצלאל. את התוכניות הגישה אלעד ישראל (לשעבר דנקנר השקעות) שבשליטת יצחק תשובה, בעקבות לחצים שהפעילו חברי מועצת העיר, בראשותו של פאר ויסנר (ירוקים), לאחר שהתוכנית כבר אושרה בוועדה המקומית.

שוק בצלאל הוא מתחם מסחרי במרכז תל אביב שהוקם בשנות ה-20, ומשתרע על שטח של כ-16 דונם בין הרחובות קינג ג'ורג', בצלאל, בית לחם, טשרניחובסקי ומכבי. קבוצת דנקנר השקעות נכנסה למקום במהלך 2005, אז רכשה את הקרקע תמורת 6 מיליון דולר במכרז שהוציאה העירייה.



תוכנית בניין עיר שאושרה לפני 15 שנה במתחם הציעה בנייה בגובה של 4-16 קומות אך העניקה לוועדה המקומית אפשרות להתערב בתוכנית העיצובית ובבנייה. דנקנר השקעות, באמצעות משרד האדריכלים ישר אדריכלים, פעלה לקדם את פיתוח המתחם בהתאם לתוכנית בניין עיר. התוכנית שהגישה כללה שני מבנים, האחד בן 16 קומות והשני בן תשע קומות, אך שונתה כמה פעמים בהמשך לפי דרישות העירייה. למרות שיתוף הפעולה בין החברה לעירייה, לא הוצאו לה היתרי חפירה ובנייה, בין השאר בעקבות חברי המועצה שדרשו להפחית את נפח הבנייה.



לפני כשלושה חודשים הגיש יו"ר הוועדה פאר ויסנר (ירוקים) ערר על התכנית, שבו דרש לבחון חלופות בנייה במתחם, במקום תוכנית המגדלים שהוצעה. הערר התקבל וצימצם את נפח הבנייה: במקום בנייה לגובה של 16 קומות, כפי שתיכננה החברה במקור, יוקמו רק שבע-שמונה קומות. בנוסף, בכוונת החברה להקים עד 160 דירות קטנות של 2.5-3 חדרים, בעוד שבעבר תיכננה להקים 125 דירות בשטח של יותר מ-100 מ"ר.



השינויים, שהוכנסו בתוכנית לאחר אישורה, עלולים להוות תקדים שיכניס אלמנט של חוסר ודאות בעסקות לרכישת קרקעות. "יש השלכות כלכליות לכל החלטה שעיריית תל אביב מקבלת", הסביר מנכ"ל אלעד ישראל, רונן יפו. "לצורך רכישת הקרקע לקחנו מימון מהבנק, אך יש הוצאות נוספות הקשורות לתכנון החורגות בשיעור של כ-35% מהתקציב שתוכנן, יש ריבית שאנחנו משלמים כל חודש ויש הפסד של היכולת לשווק דירות בתקופה טובה".



ויסנר מסר בתגובה כי "התוכנית המתוקנת תביא לפיתוח שוק בצלאל תוך שמירה על ציביון העיר והגובה הקיים. רצון היזמים לבנות מגדל שיצפה לים הוא ברור, אך הוכח מעל כל ספק כי בנייה מרקמית נכונה מייצרת את תל אביב האמיתית, שהלב שלה זה הרחובות ולא מגדל מנוכר שפוגע בסביבה.



"היזם יוצא נשכר כי הוא בונה יותר דירות, וגם תושבי העיר יוכלו ליהנות מהרחוב ולא מעיר של מגדלים. כפי שנהגנו היום נפעל גם בעתיד - תוכנית בנייה מאושרת שעוד לא יצאה לפועל תמיד צריכה לחזור לוועדה המקומית לאישור כדי לדאוג לעיצוב הטוב ביותר לעיר. הגדלת הצפיפות תתרום גם לזוגות הצעירים, שיוכלו לרכוש דירות קטנות במרכז העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully