וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמה זוגית

מאת רונית דומקה ודפנה מאור

2.8.2010 / 7:02

הזוגות המשפיעים ביותר בעולם מבחינה כלכלית ועסקית, ה-Power Couples, כוללים מנהיגי מדינות ובנות זוגם הפועלות לשנות את החברה; אמנים שעסקיהם מתנהלים גם הרחק מעין המצלמות; ומיליארדרים שהקדישו את כספם לשיפור העולם



>> חתונתה המדוברת של צ'לסי קלינטון, בתם של נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון ושרת החוץ הילרי קלינטון, עם מארק מזווינסקי, בנקאי השקעות מגולדמן סאקס, עוררה בלוגים גדולים לערוך רשימות חגיגיות ופוטוגניות של הזוגות המשפיעים בעולם - power couples.

זוגות אלה אמורים להיות שני אנשים שלכל אחד מהם יש מומחיות מקצועית, פרופיל ציבורי גבוה והשפעה משלו, אך ההשפעה המשותפת אמורה להיות גדולה משל כל אחד בנפרד. רוב הרשימות מכילות זוגות רבים מתחום הבידור, וגם זוגות שבהם אחד מביא עמו השפעה רבה, והשני - בעיקר פרופיל ציבורי.



themarker בחר בכמה זוגות שנראה כי השפעתם העסקית והחברתית היא בעלת משמעות. הם זכו ליותר מ-15 דקות תהילה ממכירת אתר אינטרנט כמו הזוג בירץ' שהקים את ביבו; או שפועלם משמעותי ומשפיע יותר מקישוט עמודי הרכילות, כמו ויקטוריה ודיוויד בקהאם. כמו כן, התעלמנו ממקרים שבהם השפעת אחד מבני הזוג פחותה בהרבה - או שנעלמה כמעט עם הצטרפותו לזוג, כמו ונדי דנג שעזבה את עבודתה כמנהלת מדיה בכירה עם נישואיה לרופרט מרדוק המיליארדר.



ג'יי-זי וביונסה



הכנסות ב-2009: 150 מיליון דולר



אחד הזוגות המשפיעים המככבים בכל רשימות הדירוג בכל התחומים, והמרוויחים הגדולים ביותר בהוליווד לפי רשימת המגזין "פורבס" השנה, עם 150 מיליון דולר במשותף. בניגוד לזוגות רבים אחרים, הצליחו השניים לשתף פעולה בלהיטים "בוני אנד קלייד" ואחרים.



ג'יי-זי: מפיק-העל ומהראפרים המצליחים בעולם הוא גם איש עסקים עשיר, ובעלים של מועדונים בניו יורק ומותג אופנה. ג'יי-זי היה הבעלים של חברת התקליטים דף ג'אם.



ביונסה: כוכבת הפופ הגדולה ביותר בעולם, עם 16 פרסי אמי ותפקידים בסרטים. מדסטיני'ס צ'יילד ועד שיתוף הפעולה עם ליידי גאגא, ביונסה היא בעלת השפעה לא רק על אופנת לבוש ומוזיקה, כי אם על עיצוב תדמיתן של נשים שחורות באמריקה.



מלינדה וביל גייטס



שווי קרן הצדקה שלהם: 24 מיליארד דולר



לצד ג'יי-זי וביונסה, מדובר בזוג הקבוע ביותר ברשימת הזוגות המשפיעים בעולם. השניים מנהלים כיום במשותף את קרן הצדקה הגדולה ביותר בעולם - קרן ביל ומלינדה גייטס - הפועלת בעיקר בתחום הבריאות והחינוך.



ביל גייטס: אחד משלושת האנשים העשירים בעולם מאז 1995. הקים את חברת התוכנה המשפיעה ביותר, מיקרוסופט, ומשמש כיום יו"ר קרן הצדקה המשפחתית. גייטס השפיע גם על וורן באפט לתרום את רוב כספו לצדקה, וביחד עמו הוא אחד התומכים הגדולים במיסוי כבד על ירושות.



מלינדה גייטס: הצטרפה למיקרוסופט ב-1987 והיתה שותפה לפיתוח כמה מפרויקטי המולטימדיה החשובים של החברה. לאחר שנישאה לגייטס ב-1994, עזבה את החברה ופנתה להקמת קרן הצדקה.



ברק ומישל אובמה



הכנסות ב-2009: 5.5 מיליון דולר



זוג עורכי הדין הצעירים משיקגו סחף את ארה"ב לפני שנתיים ונהפך לזוג השחור הראשון בבית הלבן, ולאחד הזוגות הנשיאותיים הנערצים והמתוקשרים ביותר.



ברק אובמה: הנשיא ה-44 של ארה"ב, התקדם במהירות מסנאטור אלמוני מאילינוי אל הבית הלבן בוושינגטון, והצליח בתוך פחות משנתיים להעביר בקונגרס שתי רפורמות היסטוריות.



מישל אובמה: עורכת דין מצליחה, שכאשת הנשיא נחשבת אייקון אופנה ומודל עבור נשים אפרו-אמריקאיות. אובמה פועלת רבות לקידום מודעות לפערים חברתיים ולתזונה נכונה.



ז'אנג צ'ין ופאן שיי



שווי: 2 מיליארד דולר



אחד הזוגות המשפיעים ביותר על עולם העסקים בסין. מייסדי ענקית הנדל"ן הסינית סוהו צ'יינה, המעצבת בנייני משרדים יוקרתיים ומסוגננים, ואחראית לפיתוח 1.75 מיליון מ"ר של נדל"ן בבייג'ין.



ז'אנג צ'ין: אחת הנשים העשירות בסין. לאחר שלמדה בקיימברידג' ועבדה בגולדמן סאקס, שבה לסין כדי להקים את סוהו עם בעלה ב-1995.



פאן שיי: עבד במשרד הנפט של סין, עד שעזב והחליט לעסוק בתחום הנדל"ן. שיי מנהל גם בלוג פופולרי שאחריו עוקבים עשרות מיליוני גולשים.



ניקולא סרקוזי וקרלה ברוני



הזוג הראשון של צרפת. נישאו לפני כשנתיים, חודש בלבד לאחר שהכירו במסיבה, וארבעה חודשים בלבד לאחר שסרקוזי התגרש מאשתו השנייה ססיליה.



ניקולא סרקוזי: כנשיא צרפת מאז מאי 2007, אחת המטרות החשובות ביותר של סרקוזי היא הצמיחה של כלכלת צרפת, אבל הוא לא שוכח לדאוג גם לעצמו - בשבוע שעבר הוא רכש, תמורת 230 מיליון דולר, מטוס יוקרתי שישמש לו בנסיעותיו הנשיאותיות אל מחוץ לצרפת.



קרלה ברוני: זמרת, דוגמנית ושחקנית מתחילה, אשר נולדה למשפחה של תעשיינים איטלקים. ברוני, שנחשבת אייקון אופנה, עוסקת גם בפילנתרופיה באמצעות קרן הצדקה שהקימה.



בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי



הכנסות ב-2009: 55 מיליון דולר



שניים מהשחקנים הרווחיים והמדוברים ביותר בהוליווד, שלא עובר שבוע שבו הם אינם מככבים במדורי הרכילות. יחד עם זאת, הזוג "בראנג'לינה" גם פועל רבות למטרות צדקה ותורם להן.



אנג'לינה ג'ולי: מי שהיתה הילדה הרעה של הוליווד נהפכה לפני כעשור, בעקבות ביקור בקמבודיה, לשגרירת רצון טוב של האו"ם, ומאז היא מבקרת במדינות עניות ומסייעת לפליטים.



בראד פיט: כוכב הקולנוע נרתם בעקבות בת זוגו למטרות הומניטריות שונות בשנים האחרונות. פיט פעיל במיוחד בארגונים למען פליטי דרפור ושיקום ניו אורלינס.



מייקל בלומברג ודיאנה טיילור



אף כי הם אינם נשואים, הזוג הפיננסי הזה נמצא ביחד כבר מזה עשור, ומקפיד להיראות ביחד בכל האירועים הגדולים שנערכים בעיר ניו יורק.



מייקל בלומברג: האדם השמיני בעושרו בארה"ב והבעלים של ענקית המדיה והמידע הפיננסי שנקראת על שמו. נבחר לכהונה שלישית כראש עיריית ניו יורק בנובמבר 2009.



דיאנה טיילור: לאחר קריירה פיננסית מצליחה כיהנה כמפקחת על הבנקים מטעם מדינת ניו יורק, ושמה אף הועלה כמועמדת אפשרית לתפקיד יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (fdic). כיום טיילור היא חברה בדירקטוריון של ענקית הפיננסים סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully