וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רמי לוי: גם טיב טעם מתכוונת להקים אתר מכירות באינטרנט

מאת עדי דברת-מזריץ

2.8.2010 / 7:02

לדברי חגי שלום, עד 2011 תגדיל הרשת את חלקה בשוק המזון ב-50%: "נסיט חלק מהרווחים של הספקים אלינו בדרך של מו"מ ולחץ כללי"



>> תשעה חודשים אחרי שרכש את הרשת ונהפך לבעל המניות העיקרי בה (46%), חגי שלום יוצא בהצהרות ראשונות לגבי האסטרטגיה העתידית של טיב טעם. במסיבת עיתונאים שקיימה החברה, לרגל מהלך שבמסגרתו תשווק מוצרים ביבוא בלעדי מאיטליה בהשקעה של 19 מיליון שקל, הצהיר שלום כי הרשת מתכוונת לגדול מהחזקה של 2% ל-3% משוק המזון עד סוף 2011 - תוספת של 550 מיליון שקל למחזור החברה. "הרשת חטאה בעבר כשהציגה יעדי גידול לא הגיוניים", הודה שלום. אצלנו המגלומניה לא קיימת".



לדברי שלום, אחת הבעיות שמקשות על הגידול בנתח השוק של הרשת היא הפדיון הנמוך יחסית למטר בסניפיה. "רשתות אחרות מכניסות שתי חנויות לחנות אחת שלנו", הסביר. "אצלנו המדפים נמוכים והמרווחים ביניהם גדולים. אבל זה נכון גם שאנחנו לא מוכרים מספיק והמטרה העיקרית שלנו היא להגדיל פדיון למטר מרובע דרך ניהול חכם ויעיל, הגדלת המגוון ושיפור מערך המשלוחים".

שלום אמר עוד כי בכוונת הרשת להיכנס לתחום המכירות המקוונות ולהקים אתר מכירות ברשת. תחום המכירות באינטרנט מהווה כיום כ-1% מתחום המזון בישראל. "זה יכול לעבוד טוב אם עושים את זה נכון ועל זה אנחנו עובדים בימים אלה", אמר. "זה תואם את הקונצפט של טיב טעם להעניק תחליף הולם וראוי לחוויית הקניה ולקהל היעד של טיב טעם. אנחנו במו"מ עם שתי חברות שעוסקות בבניית אתרים".



לדברי שלום, אחת ממטרותיה המרכזיות של טיב טעם היא להגדיל את שיעור הרווח הנקי. "התפישה בריטייל שהמטרה היא להרוויח 2%-3% אינה חכמה", טען. "הספקים, לדוגמה, מרוויחים 10% ויותר. נמצא דרך להסיט חלק מהרווחים של הספקים אלינו בדרך של מו"מ ולחץ כללי עליהם. אם בתוך שנה הרווח של טיב טעם נטו יהיה 2%, אני אראה בכך כישלון. הסיבה שהרשת שלנו לא מרוויחה היא כשל ניהולי - וזה ישתנה. הרווח הגולמי שלנו הוא 30% אבל אנחנו מפסידים עקב הוצאות ועם ניהול נכון נצמצם את ההוצאות".



שלום התייחס לחלק ממהלכי ההתייעלות שערכה הרשת מאז כניסתו לתפקיד: על פיטורי עשרות עובדים אמר כי "הרשת דיממה והפסידה 31 מיליון שקל ב-2009"; על קיצוץ של 10% בשכר העובדים הסביר כי "זה לא תמיד עובר בקלות ויש עובדים שאומרים שקשה להם בלי ה-200 שקל האלה", ועל ההודעה כי יצמצם את ההנהלה ב-50% אמר כי בעבר "היו ברשת מנכ"ל, מנהל רשתות, סמנכ"ל תפעול, מנהל אזור ומנהל חנות. כיום יש מנכ"ל ומנהל חנות".



על הפרידה ממנכ"ל הרשת אדו הלפט ומסמנכ"ל הכספים רועי ענבר, הסביר שלום: "יש הרבה החלטות שאני צריך, לקבל ולא רציתי מנכ"ל שאכנס לו בין הרגליים".



על אף שבכוונת הרשת לערוך שינויים ועל אף ההוצאה הגדולה הכרוכה בדבר, שלום אמר כי טיב טעם לא מתכוונת לסגור את סניפיה בשבתות: "זה יהרוג לנו את הבידול ואני אהיה בדיוק כמו כל רשת אחרת". כמו כן הבהיר שהרשת לא תשחק בזירת המחיר: "אנחנו רשת איכותית שמוכרת במחיר הוגן ונותנת בידול במגוון ובאיכות. לא חייבים לבחור בדיוק מה נהיה ולמי נפנה. אפשר להיות כמה דברים שונים וזה יכול להיות תלוי בחנות שעליה מדברים. מה שכן, אני לא רשת דיסקאונט ואני לא אתן ללקוחות שלי עוף בשקל".



שלום התייחס למו"מ המתקדם לרכישת יתר המניות (25%) בחברת מעדני מזרע. טיב טעם מחזיקה כעת ב-75% מממזרע. "הרעיון הוא לאחד את המפעלים - את הייצור התרמי (נקניקיות ופסטרמה) נעשה במזרע ואת הייצור הטרי במפעל שלנו בעמק חפר. כמו כן, נאחד את מערך המכירות והשיווק, מה שיביא לנו חיסכון של מספר מיליונים לא מבוטל מדי שנה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully