וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החינוכית: רוצים להתאחד עם רשות השידור

מאת אופיר בר-זהר

2.8.2010 / 7:02

בלעדי יו"ר ועד הגג של עובדי החינוכית: "החינוכית איבדה את הדרך, היא לא רלוונטית. צריך לדאוג לשידור ציבורי אחד חזק"



>> ועד הגג של עובדי החינוכית קורא לאחד את התחנה עם רשות השידור ועם ערוץ 1. יו"ר ועד הגג, מאיר מוטיל, אמר ל-themarker כי "זה הדבר הנכון לעשות. אני אומר את זה גם בתור עובד ותיק בחינוכית, גם כיו"ר הוועד וגם בתור אזרח. החינוכית איבדה את הדרך, היא לא רלוונטית והטענות כלפי התחנה נכונות. קל מאוד להגיד שצריך לסגור את החינוכית ושזה יביא לחיסכון. אפשר גם לסגור גופים ממשלתיים שעולים הרבה יותר כסף. מה שאנחנו מציעים זה לפעול לטובת הציבור".

בוועד הגג של העובדים מסבירים את ההצעה: "גלוי וידוע שלחינוכית יש תקציב של 100 מיליון שקל בשנה, שמתוכו 40 מיליון שקל הולכים להוצאות שכר העובדים. אנחנו מציעים להעביר את משכורות העובדים לתקציב רשות השידור למשך 5 שנים - כלומר 200 מיליון שקל - ואת ה-300 מיליון הנוספים להחזיר למדינה".



עובדי החינוכית אומרים כי מרכז החינוכית ברמת אביב יכול להיות משכן רשות השידור בתל אביב, מאחר שרשות השידור אמורה לפנות את השטח שבו היא שוכנת כיום בתל אביב, ליד הקריה.



"צריך לערוך הטמעה בין הגופים, הן ברמת התכנים והן ברמת העובדים", אומרים בוועד. מוטיל מסביר כי "המיוחד בהצעתנו הוא שהיא מגיעה מצד העובדים, מה שאומר שאם יסכימו לה זה ייצא לפועל בלי שביתות, הפגנות ובג"צים. כמי שעובד בחינוכית כבר 40 שנה אני חושב שצריך להיות שידור ציבורי אחד חזק. צודקים אלה שטוענים שיש בזבוז בחינוכית, אבל אי אפשר לתקן דבר אחד על ידי פגיעה באחר - צריך גם לדאוג לשידור הציבורי וגם למשפחות העובדים".



עם זאת, אחת מעורכות התוכן העובדת בחינוכית טוענת כי הצעת ועד הגג של העובדים אינה מוסכמת בהכרח על כלל העובדים. "זה לא ממש מייצג את דעת הרוב כאן. לא הצבענו על זה, אנחנו חושבים שאנחנו מאוד רלבנטיים ושאם אנחנו גוף חולה, צריך להבריא אותנו ולא לצרף אותנו לגוף חולה אחר. רוב העובדים כאן לא רוצים להתאחד", היא אומרת.



לשאלה כיצד תקלוט רשות השידור מאות עובדים בתקופה של רפורמה מקיפה שבמסגרתה צפויים כ-700 מעובדיה לאבד את עבודתם, עונים בוועד כי "גם בהסכם כתוב שהרשות תגייס 150 עובדים חדשים. כמו כן צריך לזכור ששכרם של עובדי החינוכית שייקלטו ישולם למשך 5 שנים מתקציב החינוכית. בנוסף, תנאי הפרישה ברפורמה של הרשות יחולו גם על עובדי החינוכית, מה שיניע כמה מהעובדים לצאת לפרישה מוקדמת". בוועד אמרו עוד כי אפשר לבחון גם אפשרות של הסבה מקצועית שיעברו כמה מעובדי החינוכית לתפקידים אחרים בשירות המדינה.



יוזמת ועד הגג של עובדי החינוכית אינה הפעם הראשונה שהועלתה אפשרות האיחוד בין החינוכית לרשות השידור. לפני כמה שנים עלתה יוזמה דומה, שלא יצאה לפועל. כמו רשות השידור, גם החינוכית נמצאת בימים אלה בהליך רפורמה, וכ-100 עובדים אמורים לעזוב אותה.



מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "שיפשפנו את עינינו בתדהמה לנוכח הדברים שאומר מי שטירפד באופן שיטתי כל רפורמה שהוצעה במהלך השנים. הוא פועל בניגוד לדעותיהם של שר החינוך ח"כ גדעון סער ומזכ"ל ההסתדרות וכל ועדה ציבורית שבחנה את הנושא. ברור היה כי לא יעלה על הדעת שרשות השידור, אשר נדרשת לפטר 700 עובדים, תקלוט את 224 עובדי החינוכית.



"מכיוון שנראה כי ברשותו של מר מוטיל זמן פנוי, היינו מצפים שלאחר עשרות שנים בתחנה, הוא יטרח להכיר את לוח השידורים שלה וילמד על הקשר והתרומה של הטלוויזיה החינוכית לטובת מערכת החינוך. טענתו לגבי בזבוז כספי ציבור היא כהשלכת אבן בבניין הזכוכית שבנה סביב השקפת עולמו, שכן בדרך התנהלותו כצלם הנמנה עם העובדים הקבועים בתחנה, הוא ממעט למלא את תפקידו ונעדר מן העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully