וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צ'ק-אין ייהפך לקומודיטי?

גדי להב

2.8.2010 / 7:02

ווב 3.0



>> אחד הכוכבים הגדולים של כנס dld במינכן שהתקיים לפני חצי שנה היה דניס קראולי, מייסד שירות הצ'ק-אין הידוע ביותר, פורסקוור. שם, על הבמה הזו, הוא אמר: "צ'ק-אין לבד לא יספיק לפורסקוור. צ'ק אין ייהפך לקומודיטי עד סוף השנה - סחורה כל כך נפוצה עד שאינה נותנת יתרון תחרותי. לכל אתר שזקוק לכך, יהיה צ'ק-אין", אמר.

יכול להיות שטרנד דיגיטלי בן שנה וקצת שיש לו כמה מיליוני משתמשים בלבד - שברי אחוז מסך כל גולשי האינטרנט - ייהפך לכל כך נפוץ? ההתפתחויות בחודשים האחרונים מראות כי נראה שכן. גם אם זה לא יקרה עד סוף השנה, זה עשוי לקרות מהר יותר ממה שנדמה.



מלבד המתחרים הוותיקים של פורסקוור, כמו gowalla ו-brightkyte, עוד ועוד שחקנים נכנסו לתחום הצ'ק-אין למקומות. הבולט שביניהם הוא ילפ (yelp), אתר המסעדות הגדול בארה"ב, שמבוסס על ביקורות גולשים. יותר ויותר אתרים מבוססי מקום הכניסו את אפשרות הצ'ק-אין לסל השירותים שלהם. במקביל, החלו אתרים להציע שירותי צ'ק-אין בתחומים אחרים: גט-גלו מאפשר לך לעשות צ'ק-אין לסרטים, תוכניות טלוויזיה, מוסיקה וסרטים. אליו הצטרף השבוע גם קליקר, מנוע חיפוש לתוכן וידיאו באינטרנט.



הצעד הגדול ביותר עד כה בוצע השבוע על ידי גוגל: היא מאפשרת לכל מפתח לקבל את המידע על המקומות שנמצאים אצלה במנוע החיפוש, ובכך חוסכת לכל מי שרוצה לפתח שירות צ'ק-אין את הצורך ביצירת מסד נתונים מדויק.



שירותי צ'ק-אין היו עד כה יותר משעשעים ממועילים. פורסקוור, עם שיטת הנקודות והתגים, הצליחה כי יצרה הנאה מהמשחק שבעניין. אבל צ'ק-אינים יכולים להיות פרקטיים במיוחד. הם מספקים מידע היכן נמצאים אנשים, ומה הם עושים. אם לפני הליכה למסעדה תוכלו לראות אילו מחבריכם ביקרו שם ובכניסה לקניון תקבלו קופון אם תעשו צ'ק-אין - יותר ויותר אנשים יתגברו על הפחד מאובדן הפרטיות (כפי שכבר ויתרנו אינספור פעמים), וישתמשו בשירותים. לא כי זה מגניב, אלא כי זה יהיה כדאי להם.



הסיבה של העניין של גוגל בתחום ברורה: כל מי שישתמש במידע שלה על מקומות, יצטרך להצמיד אליו גם מודעות של גוגל. מודעות המבוססות על מיקומו של המשתמש. הכניסה של גוגל תזרז את אימוץ הצ'ק-אין.



אבל יש עוד מהלך אחד שעשוי לגרום לפעולה הגיקית הזו להפוך לנפוצה. המהלך שכולם מצפים לו מזה כמה חודשים אמור להתבצע על ידי האתר שבו נמצאים אנשים יותר זמן בגוגל, גולשים בו בשמם המלא, ובו נמצאים כל החברים שלהם - פייסבוק. פייסבוק אמורה להוסיף רובד של מיקום ממש בקרוב. אבל מהלך שלה מהימים האחרונים מראה שהיא מכוונת אפילו רחב יותר: היא שוקלת לרכוש את הוט פוטטו - עוד אפליקציית אייפון פופולרית בקרב חנוני מחשבים. הוט פוטטו מאפשרת לך לעשות צ'ק-אין לכל דבר - ממה אתה רואה כרגע, דרך לאן אתה הולך, ועד על מה אתה חושב. וזה נשמע מאוד מתאים למה שכולנו עושים בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully