וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור ליזם לשכוח שהוא גם המנכ"ל

מאת סטיבר רובינס

2.8.2010 / 7:02

יזמים צריכים להבין שיש תחומי אחריות בחברה שאין באפשרותם להאציל



>> יזם הוא המנכ"ל בפועל של החברה, גם אם אינו מתייחס לעצמו ככזה. לעתים נוטים יזמים להאציל סמכויות ניהול שונות, אבל יש כמה נושאים שמהם אסור לו להתחמק:

קביעת אסטרטגיה - המנכ"ל הוא בעל המלה האחרונה לגבי אסטרטגיית החברה. האסטרטגיה מכסה הכל: החל ביצירת חזון החברה וכלה בהחלטה לאילו שווקים להיכנס. גם אם אחרים מייעצים למנכ"ל או שמועצת המנהלים היא זו שמעניקה את האישור הסופי ליוזמות חדשות, המנכ"ל הוא זה שקובע את התקציב, מייסד שותפויות ומגייס את הצוותים הנחוצים להובלת החברה.



בניית מכונת הכנסות - מרבית היזמים החדשים יוצאים מגדרם כדי לגייס את ההון הראשוני הנחוץ לעסק, עד שיוכל לעמוד על רגליו באופן עצמאי. אך חשוב לא פחות - גם אם לא תמיד ניכר לעין - הוא הצורך למצוא מודל עסקי נכון, רשתות הפצה ואת מעורבות הלקוחות כדי ליצור זרם הכנסות רציף.



הקצאת משאבים - המנכ"ל הוא זה שמחליט כיצד יוקצו כספי החברה. הוא צריך לנהל את ההשקעות בדרכים שמקדמות את החברה לכיוונים שאליהם היא חותרת.



בניית צוותים - נחמד לחשוב שחברות קטנות אינן זקוקות לתמיכה בבניית צוותים - כולנו באותה סירה, נכון? לא נכון. מרגע שיש שני אנשים בחברה, מתחילה דינמיקה של צוותים. יש לתאם בין יעדים, להגדיר סדר יום ולפתור מחלוקות.



יצירת תרבות - התרבות הארגונית מופיעה גם היא ברגע שיש שני אנשים בחדר - ולעתים, גם כשיש רק אדם אחד (אם כי הדבר מכונה "אופי").



תרבות רעה יכולה לפגוע בביצועים, ותרבות נהדרת עשויה למשוך עובדים מוכשרים ולשמור עליהם. זכרו, כולם נושאים עיניים למנכ"ל כדי להבין מהן ההתנהגויות המקובלות בחברה.



תקשורת - סיכויי ההצלחה של חברה צעירה מוטלים בספק, וכולם מצפים שהמנכ"ל ירגיע ויבטיח שהחברה תוכל לעמוד בהבטחותיה. אם אתם אוהבים את זה או לא, הדבר הופך את המנכ"ל לאחראי ישיר לכל המעורבים: העובדים, המשקיעים, הספקים, הלקוחות והשותפים. אם יכולות התקשורת שלו לוקות בחסר, הוא עלול לדרדר חברה שלמה.



-



הכותב הוא יזם, מנכ"ל חברת ייעוץ וקואצ'ינג ומרצה בבבסון קולג'



-



הסוגיה: לעתים יזמים שוכחים כי עליהם לתפקד גם כמנכ"לים



הפתרון: חשוב לזכור כי יש כמה תחומי יסוד שלא ניתן להאציל אותם



הדרך: קביעת אסטרטגיה, הקצאת משאבים, בניית צוותים ותרבות ארגונית ופיתוח יכולות תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully