וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לדירקטוריון מגל אין תמריץ להוסיף ערך לבעלי המניות"

מאת ניר צליק

2.8.2010 / 7:02

אריק ברוק, שותף בקרן קלאו קפיטל, שמבקשת להחליף את יו"ר מגל יעקב פרי ואת הדירקטוריון: "כשההבטחות לא מומשו והטעויות חזרו על עצמן, הבנו שיש בעיה. הדירקטוריון נהפך למקובע"



>> ב-12 באוגוסט יתכנסו בעלי המניות במגל ויביאו לשיאו את אחד המאבקים הסוערים שהתרחשו בחברה ישראלית באחרונה. על הפרק: הדרישה להדיח את דירקטוריון החברה.



אף ששווי האחזקות של קרן קלאו קפיטל במגל הוא פחות מ-10 מיליון דולר, מתוח 3.3 מיליארד דולר שמנהלת הקרן, מנהלי הקרן מעורים מאוד במאבק על עתידה. מגל הפסידה 30 מיליון שקל בחמש השנים האחרונות, ומניית החברה איבדה בהן 70% משוויה. הקרן מחזיקה ב-738 אלף מניות, והיא מופסדת כ-5 מיליון דולר על הנייר על השקעתה במגל.

קלאו וקרנות אמריקאיות נוספות מחזיקות יחד בכ-18% ממניות מגל. בראש קבוצת הקרנות האמריקאיות עומד יואב שטרן, ששימש בעבר מנכ"ל מגל. מול הקרנות האמריקאיות ניצב יריב חזק: יו"ר מגל, יעקב פרי - שמשמש גם יו"ר מזרחי טפחות.



"את המניות שאנחנו מחזיקים קנינו ב-2005, כשמחירן היה 10 דולרים", אומר אריק ברוק, שותף ומייסד בקלאו קפיטל. "חשבנו אז שזו חברה חזקה שממוקמת טוב בשוק ושהיא תצמח, אבל החברה פיספסה הזדמנויות רבות".



מגל פיטרה עובדים במטרה לשפר את התוצאות.



"אני חושב שהפיטורים היו תפעוליים, ולא חלק מתוכנית אסטרטגית. הדירקטוריון לא הצליח לקבל את ההחלטות הנכונות שיאפשרו לחברה לגדול - והחברה צריכה לגדול אם רוצים שהיא תצליח. הפיטורים היו בגלל התקופה הקשה - ולא כדי למנף את העתיד של החברה. מעשית, מהליך ההפיטורים החל כשיואב שטרן היה בחברה, ולא בקדנציה של המנכ"ל הנוכחי".



למה אתם רוצים להחליף את הדירקטוריון והמנכ"ל?



"החברה צריכה מפיצים חדשים וכסף חדש. יש לנו קבוצת מנהיגים חדשים שיש להם את האומץ והכישרון למנף אותה".



איך בעצם התנהל הקשר שלכם עם החברה במשך השנים?



"היחסים היו דרך קובי אבן עזרא. הוא אדם מקסים. בתחילת הדרך היה לנו אמון במגל, אך כשההבטחות לא מומשו והטעויות חזרו על עצמן, הבנו שיש בעיה. הדירקטוריון נהפך למקובע, ואין לו תמריץ להוסיף ערך לבעלי המניות. הופתענו כשקובי עזב את והגיע יזהר דקל. אני לא יודע אם מה שקרה לחברה הוא באשמתו או באשמת קובי".



"אנחנו מתוסכלים"



באסיפת בעלי המניות הקרובה של מגל צפויה הצבעה על הנפקת זכויות בהיקף של 15 מיליון דולר, כשבעל המניות הגדול ביותר בחברה, נייתי קירש, ילווה לה 5 מיליון דולר, ויקבל את הכסף בחזרה בהנפקת הזכויות. קירש יתחייב להשתתף בעצמו בהנפקה. המהלך, אם יאושר, יגרום לדילול אחזקותיהם של בעלי המניות שלא ישתתפו.



מה דעתך על הכוונה לבצע הנפקת זכויות?



"זה איום ונורא. היתה אסיפת בעלי מניות רק לפני כמה שבועות. קראתי את הפרוטוקול, ולא היה שום איזכור לבעיית מזומנים בחברה. אני לא מבין מאיפה זה הגיע אחרי שביקשנו להחליף את הדירקטוריון. זו עסקה פיננסית שתדלל משמעותית את בעלי המניות, אנחנו המומים מעצם הרעיון.



"אנחנו מתוסכלים כי אנחנו משקיעים בחברה הזו כבר חמש שנים והכרנו את כל המנכ"לים בתקופה הזו ופגשנו חברי דירקטוריון לאורך השנים. אני לא מבין מדוע לבצע הנפקת זכויות כשהמניה בשפל היסטורי ולתת לקירש להשתלט על החברה בתחתית הזו בעוד שהוא היה חלק מהקשיים שהתעוררו בחברה.



"זה יהיה לא הוגן - בעיקר בגלל שיש לנו תוכנית אסטרטגית לחברה שלא מחייבת דילול של בעלי המניות. אין ספק שיש אחרים שרוצים להשקיע כסף בחברה, אבל הם רוצים לעשות את זה רק אם תהיה הנהלה חדשה, וזה יהיה בתנאים טובים יותר מהנפקת הזכויות הזו".



"הדירקטוריון לא מילא את תפקידו"



בעל מניות גדול אחר בחברה, שסירב לחשוף את שמו, אמר ל-themarker: "אף אחד לא מרוצה מהביצועים הנוכחיים של מגל, אבל אני מודאג יותר מהעתיד שלה וחושב שהעתיד יכול להיות טוב אם האנשים הנכונים ינהלו את החברה. אני חושב שהתעשייה שבה מגל נמצאת כיום היא תעשייה שנמצאת במגמת התרחבות. יש לחברה פוטנציאל אדיר, ואני חושב שגם תחת המנכ"ל הנוכחי הם יצליחו - אבל עם דירקטוריון חדש והאנרגיה של יואב שטרן הם עשויים להיות מצליחים בהרבה.



"אני חושב שהפוטנציאל ינוצל באופן הטוב ביותר אם הדירקטוריון יוחלף. המנכ"ל החדש לא עשה שום דבר חיובי או שלילי במידה משמעותית מאז שהוא נמצא בחברה. הבעיה של החברה נגרמה על ידי החלטות דירקטוריון קודמות, שהפכו את החברה לנכה - החל בהחלטה לרכוש את החברה האירופית, שהיתה אחת מההחלטות הגרועות בתולדות החברה. אין לי בעיות עם מה שהמנכ"ל הנוכחי עשה עד יש לי בעיה עם הדירקטוריון ועם המנכ"לים הקודמים.



"הדירקטוריון היה צריך לשמור על בעלי המניות והם לא ביצעו את התפקיד שלהם. כשיואב שטרן הגיע לחברה לפני כ-20 חודשים, העמיתים שלי חשבו שגויס אדם שיש לו את האנרגיה והיכולת להפוך את מגל למובילה עולמית בתחומה - חברה שצריכה להצליח. ההחלטה היתה של הדירקטוריון להביא אותו, וההחלטה שלהם לא להמשיך איתו היתה טעות נוספת של הדירקטוריון.



"בנוסף, הנפקת הזכויות היא עוד משהו שאנחנו מאוד לא מרוצים ממנו, וזה נותן הזדמנות לקירש לתפוס נתח גדול מהחברה במחיר נמוך. זה מגוחך, בהתחשב במחיר המניה הנוכחי, שהוא הנמוך ביותר זה עשר שנים.



הדבר האחרון שמשקיעים רוצים כרגע זה להשקיע עוד כסף בחברה לאחר שההשקעה שלהם נפגעה, וכעת אין להם ברירה - אחרת הם ידוללו. אני מאמין שהנפקת הזכויות נולדה כדי לתת לקירש ולהנהלה שליטה נוספת בחברה. להרבה בעלי מניות אין כסף נוסף להשקיע בחברה. יהיה קשה לבעלי מניות למנוע את הנפקת הזכויות כי הדירקטוריון שולט בכ-30% מהחברה.



בעלי המניות צריכים להתאחד נגד הכוונה הזו של הדירקטוריון, וזה יהיה מאבק קשה. אם הדירקטוריון היה דואג לבעלי המניות, הם היו מוצאים דרך אחרת למימון החברה, ולא על ידי הנפקת זכויות".



האם קרן פלנוס יכולה להשקיע במגל?



>> לפני כמה ימים הודיעו הקרנות האמריקאיות המנסות לתפוס את השליטה בדירקטוריון מגל כי בידיהן שתי הצעות השקעה שונות במגל - מקרן פלנוס ומחברה יפנית. אלא שלדברי מקורות בשוק ההון הצעת ההשקעה של קרן פלנוס היא בעייתית, שכן אחד מהמשקיעים בקרן הוא בנק מזרחי טפחות.



זאת, מכיוון שבראשו של מזרחי טפחות עומד יעקב פרי, יו"ר דירקטוריון מגל. עם זאת, מזרחי טפחות הוא אחד המממנים של החברה כבר עכשיו, כך שאם ישנו ניגוד עניינים בין עסקי הבנק לעסקי מגל מערכות ביטחון, הוא כבר קיים גם כך.



פלנוס, מקבוצת ויולה, היא אשכול הקרנות המוביל בישראל למתן הלוואות והיא מנהלת 320 מיליון דולר תחת ניהולה. פלנוס מעניקה אשראי לחברות סטארט-אפ טכנולוגיות וכן לחברות בשלות מתחומי המסחר, התעשייה והשירותים.



עד היום העניקה פלנוס קווי אשראי בכ-70 עסקות שונות, ועם חברות הפורטפוליו שלה נמנות אורד, סודה קלאב, לוגיה, אופטיר ו-n-trig. השותפים בקרן הם מוטי וייס, רותי שמחה, מומי קרקו ולי-בת נלסון. עם המשקיעים בקרן נמנים משקיעים מוסדיים מובילים בישראל ובחו"ל. פלנוס היא חלק מקבוצת ויולה, קבוצת השקעות פרייווט אקוויטי שתחת ניהולה יותר מ-1.8 מיליארד דולר שמתמקדת באיתור הזדמנויות צמיחה מבוססות טכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully