וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדש לא רוצים להסתכן: יוצאים מפעילות אירוח קרנות הנאמנות

מאת נועם בר

2.8.2010 / 7:02

בלעדי דש פנה להילת שוהם ופגוט-חיים והודיע שהוא בוחן את הפסקת האירוח. הסיבה: חשש מפגיעה בתדמית ומחשיפה לתביעות וקנסות



>> בית ההשקעות דש מתכנן להפסיק בקרוב את פעילות ההוסטינג שלו בענף קרנות הנאמנות, שכוללת נכסים מנוהלים בהיקף של 460 מיליון שקל. בימים האחרונים פנה דש להילת שוהם ולפגוט-חיים, שתי חברות ניהול התיקים שמתארחות אצלו ומנהלות את קרנות הנאמנות שלהן, והודיע על בחינה מחדש של כל סוגיית ההוסטינג, ובתוך כך את האירוח שהוא מעניק להן.

סוגיית ההוסטינג עלתה מחדש לדיון בדש לאחר המינוי במאי האחרון של יאיר שני ועידו בירמן למנכ"לים משותפים בחברת הקרנות של בית ההשקעות במקומו של אסף אלדר. החולשה בפעילות היא החשיפה שמקבלת על עצמה חברת הקרנות לפעילות שמתבצעת על ידי מנהל תיקים חיצוני, מצב שבמקרים בעייתיים יכול לפגוע בחברת הקרנות, הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה כספית, באמצעות קנסות וחשיפה לתביעות.



סיכון זה עומד מול רווחים לא גדולים שמצליחות להשיג חברות שפועלות בתחום. חברות קרנות שמעניקות פעילות הוסטינג נוהגות לגבות עבור שירותי התפעול שהן מעניקות עמלה בטווח של 10%-15% מדמי הניהול שגובות קרנות הנאמנות.



הילת שוהם, המנהלת כיום שש קרנות נאמנות עם נכסים בהיקף של 400 מיליון שקל, הגיעה לדש לפני ארבע שנים, אז החליטו שם לסיים את ההתקשרות עם גאון בית השקעות לצורך ניהול קרנות - שנמשכה כחמש שנים. "נוכל להקים חברה משלנו לניהול קרנות, אנחנו לא חוששים מכך", מצהיר יקי מורשת מנכ"ל ובעלים (20%) בהילת שוהם. "יש הרבה חברות קרנות שמנהלות היקפי נכסים יותר קטנים מאיתנו וממילא גם כיום רוב העבודה נעשית אצלנו, ככה שאין לנו בעיה להקים חברה משלנו מבחינת ההיערכות".



לפני שנה הצטרף לדש גם בית ההשקעות פגוט-חיים, שבבעלותם ובניהולם של יניב פגוט ואייל חיים. השניים פתחו בדש ארבע קרנות נאמנות המנהלות כיום 60 מיליון שקל. ראוי להזכיר כי בשלבי הקמת המיזם של פגוט וחיים ניהלו השניים מו"מ עם דש לגבי אפשרות להקמת בית ההשקעות בשותפות עם דש. בסופו של דבר הוקם המיזם כחברה בבעלות מלאה של השניים ואילו דש נתנה לקרנות של פגוט-חיים שירותי תפעול במסגרת הסכם הוסטינג שנחתם ביניהם.



"אף אחד לא מכוון לאף אחד אקדח לרקה", אמרו מקורות הקשורים בהסכמי ההוסטינג שנחתמו בין דש לשני בתי ההשקעות. כך, לאחר שתתקבל בדש ההחלטה הרשמית על הפסקת פעילות ההוסטינג, יקבלו הילת שוהם ופגוט-חיים ארכה סבירה להעברת הקרנות שלהם מדש.



מלבד דש, פעילות כיום בתחום ההוסטינג גם אקסלנס, מיטב ואלומות. בעבר בלטה בפעילות הזו גם כלל פיננסים שהעניקה שירותי הוסטינג לילין לפידות. אך באמצע 2007, כשהגיעו קרנות הנאמנות של ילין לפידות להיקף נכסים מנוהל של כ-3 מיליארד שקל, החליטו בילין לפידות לעזוב ולהקים בעצמם חברת קרנות. כך יצאה כלל פיננסים מתחום ההוסטינג.



מדש ומפגוט חיים לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully