וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברת כהן מוורשה מוזמנת לקנות את האג"ח של מוטי זיסר

מאת מיכאל רוכוורגר

2.8.2010 / 7:02

אלביט הדמיה, בריטיש ישראל, שיכון ובינוי וחבס הנפיקו אג"ח במיליארד שקל בשבוע האחרון; פלאזה סנטרס של מוטי זיסר תנפיק אג"ח בלתי סחירות ללא ביטחונות בהיקף של 75 מיליון יורו בוורשה



>> חברת הנדל"ן פלאזה סנטרס, שבשליטת אלביט הדמיה של מוטי זיסר, דיווחה בסוף השבוע האחרון כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית להנפקת איגרות חוב בלתי סחירות ללא ביטחונות בפולין בהיקף של עד 75 מיליון יורו (כ-370 מיליון שקל) עד סוף 2016.



עד היום הנפיקה פלאזה סנטרס אג"ח בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל בתל אביב, הנסחרות בתשואה לפדיון של כ-5%.

"מניות פלאזה סנטרס נסחרות הן בבורסת לונדון והן בוורשה. עד כה היקף שוק ההון הפולני הסתכם בכ-64 מיליארד זלוטי פולני (כ-16 מיליארד יורו), כש-65%-70% מהם מושקעים באג"ח ממשלתיות והיתר במניות, בעוד ששוק האג"ח הקונצרני נמצא בשלביו הבתוליים. בעקבות כך קרנות הפנסיה וקופות הגמל המקומיות (המחזיקות ביותר מ-20% ממניות החברה) פנו אלינו בהצעה להגדיל את מכשירי ההשקעה בחברה, וכך החלטנו לבצע את המהלך", סיפר רן שטרקמן, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה ומנכ"ל פלאזה סנטרס.



שטרקמן הוסיף כי החברה אינה מתכננת לבצע את מלוא הגיוס בפעם אחת - בתחילה יונפקו ככל הנראה אג"ח סטרייט (ללא אפשרות להמרה למניות), ובשלב מאוחר יותר יונפקו גם אג"ח להמרה. כמו כן סיפר שטרקמן כי האג"ח יהיו ככל הנראה בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של כארבע שנים, ויישאו ריבית ליבור (הליבור הפולני שרמתו כיום היא כ-4%) בתוספת מרווח של 4%, אך עלות הריבית האפקטיבית של האג"ח שתנפיק החברה בפולין תהיה כ-6% בעקבות עסקות ההגנה של גידור על היורו שתבצע פלאזה סנטרס - שיעור דומה לריביות שבהן מגייסת החברה הון בהנפקות אג"ח בישראל.



הסיבה שהאג"ח בפולין לרוב אינן סחירות, לדברי שטרקמן, היא שהגופים המוסדיים בפולין מעדיפים לרוב להחזיק את האג"ח עד לפדיון ולא לבצע את שערוכם מדי רבעון (mark to market), כפי שנעשה לרוב בקרב הגופים המוסדיים בישראל. כמו כן סיפר שטרקמן כי האג"ח שתנפיק פלאזה סנטרס תהיה מעין אג"ח בלון, כלומר תשלום הקרן יתבצע בתשלום אחד בסיום חיי האג"ח בעוד שהריבית תשולם מדי שנה.



בתוך כך, חברות הנדל"ן הישראליות המשיכו בימים האחרונים לנצל את הגאות הנמשכת בשוק האשראי החוץ-בנקאי כדי להנפיק אג"ח בהיקף כולל של יותר ממיליארד שקל, שיסייעו להן במיחזור חובות ויאפשרו לחלקן לבצע השקעות חדשות.



בריטיש הכפילה את הגיוס



חברת בריטיש ישראל, שבשליטת ליאו נואי ובניהולו של עמיר בירם, החליטה להכפיל את היקף הגיוס לכ-430 מיליון שקל במסגרת הרחבת סדרת אג"ח ג' (שהיא צפויה להשלים היום) צמודות מדד בעלות מח"מ של 6.5 שנים. זאת, בעקבות ביקושי יתר גבוהים שנרשמו במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה.



בריטיש ישראל ביקשה במקור לגייס כ-220 מיליון שקל, אך בשלב המוסדי של ההנפקה נרשמו ביקושי יתר הגבוהים פי 2.75 מהסכום שהוצע למוסדיים. התשואה האפקטיבית של איגרות החוב, הנגזרת מהמחיר שנקבע בשלב המוסדי, היא כ-4.4%. החברה קיבלה התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מוסדיים בסכום של כ-364 מיליון שקל, והיתר יושלם בשלב הציבורי. את ההנפקה הוביל קונסורציום בראשות אקסלנס חיתום.



במסגרת הגיוס של בריטיש ישראל חברות שבשליטת או באחזקת קבוצת דלק של יצחק תשובה הזמינו אג"ח בהיקף של כ-70 מיליון שקל. מתוך סכום זה ברק קפיטל הזמינו כ-43 מיליון שקל ואקסלנס כ-25 מיליון שקל; כלל ביטוח וכלל פיננסים הזמינו אג"ח בסך 62 מיליון שקל לנוסטרו, קופות גמל וקרנות נאמנות.



חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון הבטיחה גיוס של כ-250 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה 3 (השקלית) בהיקף של כ-100 מיליון שקל במח"מ של 3.7 שנים וסדרה 4 צמודת המדד בהיקף של כ-150 מיליון שקל, במח"מ של 5.7 שנים. התשואה האפקטיבית במכרז של סדרה 3 נקבעה על כ-5.64%, וזו של סדרה 4 נקבעה על כ-3.9%.



גם חברת חבס השקעות הבטיחה בסוף שבוע גיוס של כ-140 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרה ד' חדשה בעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-4.85, שנים וכן הנפקת כתבי אופציה לאג"ח, כשבשלב הציבורי היקף הגיוס הכולל צפוי לגדול ל-180 מיליון שקל, ובהנחה של מימוש מלא של אופציות עשוי להגיע ל-270 מיליון שקל.



האג"ח יהיו מגובות בשיעבוד ראשון וקבוע על מניות חברת חבס סטאר (המוחזקת על ידי חבס ב-74% והיתרה על ידי יעקב שחר וישראל קז) ביחס של 120% הון עצמי להיקף הסדרה, בתוספת ריבית והצמדה, כך שאם חבס תגייס 100 מיליון שקל, מחזיקי האג"ח יקבלו כביטחונות מניות חבס סטאר בשווי של 120 מיליון שקל. חבס סטאר פועלת בתחום הנדל"ן המניב באירופה, מחזיקה ב-21% בקרן הריט ההולנדית nsi ונהנית מהון עצמי של יותר מ-100 מיליון יורו, ללא אשראי בנקאי ברמת הסולו.



במסגרת תנאי ההנפקה, שאותה מובילים כלל פיננסים, איפקס, אנליסט, ברק קפיטל ולידר, סוכם כי אם החברה תקבל בתוך 90 יום ממועד ההנפקה דירוג של a מינוס על ידי s&p מעלות או a3 על ידי מידרוג או גבוה מכך, יירד יחס ההון העצמי המינימלי להיקף הסדרה ל-110%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully