וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעה באנרגיה זה לא רק תמר וגבעות

עמי גינזבורג

2.8.2010 / 7:02

BenchMarker



>> חברות הנפט הגדולות בארה"ב נמצאות בחודשים האחרונים תחת זכוכית מגדלת של בכירי הממשל והציבור. הסיבה לכך היא האסון האקולוגי אדיר הממדים שאירע במימי מפרץ מקסיקו בעקבות הפיצוץ באסדת הקידוח הורייזון של חברת בריטיש פטרוליום (bp). בתור התחלה אולצו החברות להשעות את פעילויות הקידוח במפרץ, עד להתבהרות ממדי האסון וגיבוש הדרכים לטיפול בו. בעתיד נראה שחברות הנפט ייאלצו להוציא הון רב לצורך חידוש פעילויות הקידוח במים עמוקים, עקב הפיקוח ההדוק שמתכוון הממשל ליישם.

בינתיים הספיקו שלוש חברות הנפט הגדולות בארה"ב - אקסון מוביל, שברון וקונוקו פיליפס - לפרסם את תוצאותיהן לרבעון השני של 2010. בחלק הזה נראה שהחדשות קצת יותר טובות. שברון למשל דיווחה על רווח נקי של 5.4 מיליארד דולר, פי שלושה כמעט מברבעון המקביל. הרווח למניה היה גבוה ב-11% מתחזיות האנליסטים. קונוקו פיליפס דיווחה על רווח כמעט כפול מברבעון המקביל, ואצל אקסון הרווחים צמחו ב-40%.



השיפור ברווחיות של החברות מגיע ממקור ברור - מחירי הנפט ממשיכים להיות גבוהים, ולאורך רוב הרבעון נעו בין 70 ל-80 דולר לחבית. נוסף לכך נהנו חברות הנפט משיפור ברווחיות של מגזר הזיקוק, ומתוצאות טובות מהצפוי במגזר הקמעוני (הפעלת חנויות נוחות בתחנות הדלק).



בין סוף אפריל לתחילת יולי, כשהאסון האקולוגי במפרץ מקסיקו קיבל כותרות גדולות ומאיימות, נפלו מחירי מניות הנפט האמריקאיות בכ-20%, אבל מאז כמה מהמניות תיקנו מעט, וכעת מחירן נמוך רק בכ-10% ממחירי סוף אפריל. בהנחה שמחירי הנפט לא ירשמו נפילה חדה, נראה שמניות הנפט נסחרות במחירים נוחים יחסית למי ששוקל השקעה ארוכת טווח בהן. מכפיל הרווח הממוצע שלהן הוא כ-9.5, ולפי התחזיות ל-2011 המכפיל יורד ל-8.1 בלבד.



האסון של bp הדגים היטב כמה מסוכנים יכולים להיות עסקיהן של חברות הנפט. ובכל זאת, ברמת המחיר הנוכחית, בהתחשב במצב הכלכלה העולמית ובהיעדר תחליף של ממש לנפט ולגז, נראה שמניות הנפט הגדולות מספקות אופציה סבירה למשקיעי הטווח הבינוני והארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully