וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל החום: מחירי הלחם צפויים להתייקר

אורה קורן

2.8.2010 / 7:55

גל החום שפקד את אירופה הביא לעלייה תלולה במחירי החיטה. בעקבות זאת, צפויים מחירי הלחם המפוקח בישראל לעלות ביותר מ-3.5%. מדובר בלחם אחיד, לחם לבן וחלה רגילה

מחירי הלחם בפיקוח צפויים להתייקר בקרוב בכ-3.55% - כך נודע ל-TheMarker. ההתייקרות נובעת מעלייה תלולה במחירי החיטה בעולם על רקע גל החום ברוסיה, קזחסטאן וצפון אירופה, שפגע במיליוני טונות של חיטה.

מקורות בענף ציינו כי מחירי החיטה בבורסות בעולם עלו בכ-30% בחודש האחרון. כתוצאה מכך התייקר הקמח בישראל ב-10.38%, על פי תחשיבים של משרד התמ"ת. הקמח הוא אחד המרכיבים המרכזיים במחיר הלחם. מחיר הלחם בפיקוח נקבע על פי נוסחה מוסכמת בין הממשלה למאפיות (נוסחת סוארי). הלחם שמחירו נותר בפיקוח כולל לחם אחיד (שחור), לחם לבן שלם ופרוס, וחלה רגילה.

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי אף שמחיר הקמח יצא מפיקוח מחירים, במשרד התמ"ת מחשבים בכל חודש את התייקרות הקמח לפי הנוסחה שבה השתמש המשרד כשהקמח היה בפיקוח, וזאת רק לצורך חישוב התייקרות הלחם.

התחשיב שנערך בימים אלה מצביע כי עלות ייצור הלחם עלתה ב-3.55%. לפי הקריטריונים, יש להעלות את מחיר הלחם בשיעור זה.

בחודש האחרון התייקרה החיטה בבורסת קנזס, שהיא הסיבה להתייקרות מחירי הקמח והלחם.

המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת שלחה למשרד האוצר את תחשיב הלחם וביקשה את אישורו. לפי הכללים, יש לחכות 21 יום או לקבל את אישור האוצר, ואז ניתן להעלות את מחירי הלחם הנמצאים בפיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully