וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 3 שנים וירידה של 55% במחיר המניה - דני וקנין עוזב את מנופים

מאת מיכאל רוכוורגר

2.8.2010 / 7:02

הוביל מהלך להכנסת קבוצת ASTC של מרקוס וובר; החברה הפסידה 185 מיליון שקל בשנתיים



דני וקנין צפוי לעזוב את בחודשים הקרובים. וקנין הודיע כי אין בכוונתו להאריך את חוזה ההעסקה שלו, שנחתם לשלוש שנים. וקנין שימש קודם לכן כמנכ"ל הפניקס השקעות.



מנופים פיננסיים נמצאת בשליטת הקבוצה הסינגפורית astc של מרקוס וובר, אברהם נניקשווילי, ג'קי בן זקן וחיים רביבו. וקנין, 54, רו"ח בהשכלתו, ששימש בעבר שותף במשרד רו"ח קסלמן וקסלמן ומשנה למנכ"ל אי.די.בי פיתוח.

הצטרפותו של וקנין למנופים פיננסיים הפתיעה פעילים בשוק, שכן החברה היתה אז כמעט אלמונית. בהמשך התברר כי וקנין כנראה לא יכול היה לסרב לתנאים הנדיבים שהציעו לו בן זקן ונניקשווילי - משכורת שנתית של 2 מיליון שקל, מענק התקשרות של מיליון דולר, וכן אופציות בשווי כלכלי של 15.8 מיליון שקל הניתנות למימוש במשך חמש שנים. עדיין לא ברור אם וקנין יחזור לתפקידי ניהול בכירים במגזר הפיננסים או שיעבור לנהל חברה אחרת במגזר הריאלי.



וקנין קיבל עם כניסתו לתפקיד 6.3 מיליון אופציות למניות במחיר של 2.6 שקלים למניה. ביום ההענקה היה שוויין 16 מיליון שקל. האופציות עודכנו כמה פעמים וכיום מחיר המימוש המשוקלל שלהן נאמד ב-1.2 שקלים למניה, בעוד שמחיר מניית מנופים בבורסה הוא כ-90 אגורות. מניית מנופים פיננסיים איבדה בתקופתו של וקנין 55% משוויה.



ההפסד המיוחס לבעלי המניות של מנופים פיננסיים ב-2008 ו-2009 הסתכם בכ-185 מיליון שקל. באחרונה נכנס לחברה משקיע אסטרטגי.



כהונתו של וקנין תיזכר גם לחיוב בעיקר בזכות העובדה שהוא הוביל בתקופת המשבר מהלך להכנסת משקיע ושותף אסטרטגי - קבוצת astc שבבעלות מרקוס וובר. במקביל הוביל וקנין מיזוג של מתחם הקניות הגדול בישראל, סטאר סנטר לתוך מנופים. מהלך זה הזרים למנופים הון בהיקף של כ-550 מיליון שקל.



וקנין הגיע למנופים זמן קצר לאחר רכישת קניון ארנה בהרצליה תמורת-550 מיליון שקל, ולאחר שהושקעו עשרות מיליוני דולרים ברכישת בנייני משרדים בניו יורק ודאלאס. העסקה היחידה שבוצעה בתקופתו היתה רכישת שטח של כ-580 דונם בקזחסטאן תמורת כ-40 מיליון דולר.



וקנין אמר אתמול: "אני מותיר את מנופים כחברה יציבה ומבוססת". ג'קי בן זקן, מבעלי השליטה בחברה הוסיף: "דני וקנין ימשיך לכהן בתקופה הקרובה. בחירתו והבאתו כמנכ"ל לחברה היתה אחד המהלכים העסקיים המוצלחים ביותר שביצעתי בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully