וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווכים בדרום תל אביב: לא נשכיר דירות לשב"חים

נועה קושרק

2.8.2010 / 9:37

לפני שלושה שבועות פירסמה קבוצה של רבנים קריאה ברוח דומה



אחרי הרבנים, עכשיו גם המתווכים מצטרפים למאבק בשוהים הבלתי חוקיים. אמש פירסם הוועד להוצאת השב"חים מדרום תל אביב מנשר שעליו חתומים תשעה משרדי תיווך משכונות בדרום העיר. המתווכים מודיעים כי לא ישכירו דירות למסתננים בשכונות קריית שלום ותל כביר. "בעקבות הכניסה המסיבית של מסתננים לשכונות, ובעקבות קריאת הרבנים שלא להשכיר דירות לעובדים זרים לא חוקיים, אנו המתווכים מודיעים בזאת כי לא נשכיר למסתננים דירות בשכונות קריית שלום ותל כביר".



יניב ישראלוב, תושב קריית שלום שארגן את החתימה על המנשר, אמר אתמול ל"הארץ" כי היוזמה הספציפית - שבאה לאחר עצומה ברוח דומה שעליה חתמו רבנים בדרום העיר לפני שלושה שבועות - יצאה לדרך עקב "כעס אצל תושבים שראו שזרים עוברים להתגורר בשכונת שפירא". לדבריו, תושבים רבים התלוננו על מתווכים שמשכירים דירות לזרים לא חוקיים: "עלה רעיון להפגין מול מתווכים, ורצינו לעשות צעד לפני כן ולפנות למתווכים. הם נענו והסכימו לשתף פעולה בצורה מסוימת", הוסיף.



אחד המתווכים החתומים על המכתב הוא אלון ישראלוב ממשרד "תיווך אלון" בשכונת שפירא. "זה התפשט בכל השכונה", אמר אתמול בהתייחס להשכרת דירות לשוהים זרים. "אנחנו רוצים למנוע כניסת זרים לא חוקיים לקריית שלום ולתל כביר". הוא ציין כי עד היום נטה להשכיר דירות גם לשוהים בלתי חוקיים. "בגלל שהמצב נהיה בלתי נסבל, באו הרבה תושבים וביקשו שלא אשכיר ואני מכבד את זה. כשייגמרו החוזים, נעמוד על זה שבעלי דירות לא ימשיכו להשכיר להם".



גם ניאזוב קינגסטון, בעל משרד תיווך בקריית שלום, חתם על המכתב. "יש תופעה של זרים שרוצים לשכור דירות בשכונה, אבל היא לא חלחלה כמו בתחנה המרכזית", הסביר, "נראה לי הגיוני לא להשכיר דירות לאנשים לא חוקיים". הוא הוסיף כי "אנשים לוקחים את זה למקום של גזענות, וזה בא מהמקום של ?לא להשכיר למי שלא חוקי', בלי קשר למאיפה הוא ומה צבע העור שלו".



בהודעה לתקשורת שהוציא הוועד, נכתב כי "בעקבות השתקעותם של מסתננים רבים בשכונות בדרום תל אביב, ובעקבות מקרי האלימות הרבים המבוצעים על ידם, יצאו התושבים לצעדי מחאה נגד הממשלה, שמאפשרת את האנרכיה בשכונות דרום העיר. התושבים אומרים כי מי שמאפשר ל-1,000 מסתננים להיכנס בכל חודש לארץ גורם להפקרות להשתלט על דרום תל אביב. בכך הוא הורס את השכונות הדרומיות אחת אחת". עוד נמסר כי הוועד הקים אתר אינטרנט כדי "לעזור למתווכים למצוא שוכרי דירות חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully