וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות שוק הכסף בארה"ב איבדו 1.1 טריליון דולר מאז ינואר 2009

סוכנויות הידיעות

2.8.2010 / 10:08

קרנות שוק הכסף הניבו בממוצע 0.04% בשנה האחרונה



התשואה הנמוכה בקרנות שוק הכסף הובילה את המשקיעים לנטוש את ההשקעות הסולידיות. לפי אתר imoneynet, שעוקב אחר ביצועי הקרנות, קרנות שוק הכסף איבדו 1.1 טריליון דולר מאז ינואר 2009.



הבריחה מהקרנות הכספיות אינה מפתיעה. התשואה הממוצעת של הקרנות עומדת על 0.04%, לפי imoneynet, כך שהשקעה של 10,000 דולר מניבה בשנה 4 דולרים בלבד. רבע מ-1,643 הקרנות בארה"ב - 415, הניבו תשואה של 0%.



לדברי מומחים, ההשקעות הוקצו למספר אפיקים אלטרנטיביים. משקיעים שמעוניינים בתשואות גבוהות יותר יכולים להשיגן על ידי רכישת אג"ח של ממשלת ארה"ב, שכעת מניבות תשואה של 0.6%. ב-18 החודשים האחרונים, הוזרמו כ-700 מיליארד דולר לקרנות האג"ח, אמר צ'רלס בידרמן, מנכ"ל trimtabs.com ליו אס איי טודיי.



אפשרות אטקרטיבית נוספת היא האג"ח האולטרה קצרות, שמגיעות לפירעונן בתוך שנה או פחות. קרנות אלה הניבו בממוצע 1.66% ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני, לפי מורנינגסנטאר.



אך למרות הנהירה מקרנות שוק הכסף, כ-2.18 טריליון דולר נותרו בקרנות, ונראה כי המצב אינו עומד להשתנות בזמן הקרוב. מומחים מעריכים כי אנשים שמשקיעים בקרנות שוק הכסף עושים זאת ממניעים אחרים, כגון נוחות, נזילות, או ניהול מזומנים עסקי.



"הריביות נמוכות מזה זמן מה", אמר כריסטופר דונהיו, מנכ"ל פדרייטד אינווסטמנטס. "אנשים שמעוניינים להשיג תשואות גבוהות כבר מזמן עשו משהו בקשר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully