וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: חוסר השתתפותם של החרדים בכוח העבודה עשויה לעכב את כלכלת ישראל

סוכנויות הידיעות

2.8.2010 / 11:35

בכתבה מצוטט דו"ח של המועצה הלאומית לכלכלה, לפיו 75% מהחרדים בגילאים 30-34 אינם משתתפים בכוח העבודה



לאחר שבחודש שעבר אמר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר כי החרדים צריכים לצאת לעבודה, פירסמה היום סוכנות הידיעות בלומברג כתבה על המגזר החרדי, ועל סוגיית תרומתו לכלכלת ישראל.



בכתבה מצוטט דו"ח של המועצה הלאומית לכלכלה מהשנה שעברה, לפיו 75% מהחרדים בגילאים 30-34 בישראל אינם משתתפים בכוח העבודה אלא משקיעים את כל זמנם בלימודים בישיבה. בלונדון, לעומת זאת, 17% בלבד מהחרדים אינם נוטלים חלק בכוח העבודה.




הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (oecd), אליו הצטרפה ישראל במאי האחרון, המליץ לממשלה בדו"ח שפורסם בינואר לחזק את כישוריהם המקצועיים של החרדים ולעודד את השתתפותם בכוח העבודה. השתתפותם הנמוכה של החרדים בשוק העבודה עלתה לכלכלת ישראל כ-4 מיליארד שקל ב-2009, לפי דו"ח של משרד האוצר.



בחודש שעבר התייחס סטנלי פישר לעניין תרומתם של החרדים במסיבת עיתונאים שבה השתתפו כתבים זרים. "כשמגיעים למצב ש-10% מהאוכלוסייה, אשר 70% מהגברים מהם אינם עובדים, מדובר בסוגייה מקרו כלכלית. מה שמדאיג יותר הוא קצב הגידול של קהילה זו ביחס לשאר האוכלוסייה", אמר פישר. "וכשמדברים עם האנשים בקהילה הזו מגלים שהם לא מבינים את הנושא".



בכתבה צוטט גם שר האוצר יובל שטייניץ, אשר אמר בכנס בנצרת ביוני כי הכלכלה עלולה להיות בצרות בתוך פחות משני עשורים, אם החרדים לא יגדילו באופן משמעותי את השתתפותם בכוח העבודה.



בלומברג הביאה כדוגמה בכתבה את סיפורו של משה לינקר, חרדי מירושלים ואב לשלושה, אשר מבלה את ימיו בלימודים בישיבה וחי מקצבת אברך וממשכורת המורה של אשתו. "אנחנו חיים במדינה יהודית ומספקים לה את האנרגיה הרוחנית הדרושה לה על מנת להמשיך לפעול", אמר לינקר לבלומברג. "זה חשוב לא פחות מהכלכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully