וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל אקוויטי של מורטון מנדל תשקיע 100 מיליון שקל בפניציה מפעלי זכוכית

TheMarker Online

2.8.2010 / 12:54

הרחבת המפעל בירוחם תוסיף כ-50 מקומות עבודה נוספים בנוסף ל-230 העובדים



חברת ההשקעות ישראל אקוויטי, שבשליטת המיליארדר היהודי מורט מנדל ובניהולו של משה וקסלר, הודיעה אתמול (ראשון) כי תשקיע כ-100 מיליון שקל בפניציה מפעלי זכוכית בירוחם. ההשקעה נעשית למטרת הרחבת פעילות המפעל, הפיכתה לספק של כל צרכי השוק בישראל ולהרחבת היצוא. הרחבת המפעל תוסיף כ-50 מקומות עבודה נוספים בנוסף ל-230 העובדים שכבר עובדים כיום במפעל.



פניציה הינה מפעל מאושר באזור פיתוח א'. בנוסף, התקבל אישור ממרכז ההשקעות במשרד התעשייה לתוכנית הרחבת המפעל ומתן מענק של כ-20% מההשקעה. הסכום הכולל שיושקע בתוכנית הפיתוח וההרחבה הינו כ-100 מיליון שקל במהלך שלוש השנים הקרובות.



מפעל פניציה אשר הוקם בירוחם בשנת 1968, נרכש לפני כחמש שנים על ידי חברת ההשקעות iel שהשקיעה בו מאז הרכישה כ-60 מיליון שקל. פניציה היא יצרנית בקבוקי הזכוכית היחידה במדינת ישראל.



משה וקסלר, מנכ"ל iel ויו"ר פניציה: "מהות פעילותה של ישראל אקוויטי הינה רכישת חברות ישראליות מתוך מטרה למקסם את יכולתן העסקית תוך יצירת מקומות עבודה ותרומה לפעילות בקהילה. מפעל פניציה נמצא בחמש השנים האחרונות בתנופת פיתוח משמעותית ואני סמוך ובטוח כי התכנית החדשה להרחבתו תתרום הן בהיבט העסקי למשק הישראלי והן בהיבט החברה הישראלית".



מנכ"ל פניציה אמנון כהן: "מטרת תוכנית הרחבת המפעל הינה הגדלת התפוקה בכ-50% וייצור מיליון וחצי בקבוקים ליום. בכוונתנו לספק את כל צרכי השוק בישראל ולהרחיב את כמות היצוא של החברה".



מורטון מנדל הוא יו"ר חברת ההשקעות הפרטית ישראל אקוויטי לימיטד (iel), ומייסדה של חברת פרמייר (premier industrial corporation), שהובילה את שוק החלפים בתחומי החשמל האלקטרוניקה בארה"ב. פרמייר, שייסד וניהל מנדל עם אחיו ג'ק וג'ו, התמזגה ב-2006 עם החברה הבריטית farnell ונהפכה למובילה בינלאומית.



מנדל, שהונו נאמד ב-4-5 מיליארד דולר, גדל בשיקגו למשפחת מהגרים יהודים מפולין. הוא עומד בראש קרן מנדל, אשר לה שייך מכון מנדל למנהיגות בירושלים ובנגב, ונחשב לתורם נדיב. עד היום תרם מנדל למוסדות שונים בישראל למעלה מ-300 מיליון דולר. על אף גילו המתקדם (88) מנדל עדיין פעיל ב-iel, אשר משקיעה בחברות קטנות והופכת אותן לגדולות ורווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully