וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת ניר: "קצב עליית מחירי הדירות יתמתן - אך תימשך העלייה במחירי השכירות"

ואדים סבידרסקי

2.8.2010 / 13:31

איי.בי.איי: מחירי שכר הדירה צפויים להוות גורם אינפלציוני בטווח הקצר



על רקע הקשחת התנאים למתן משכנתאות, העלייה המהירה במחירי הדירות, עליית הריבית האחרונה והגידול החד ברכישת דירות להשקעה, צופה איילת ניר, כלכלנית הראשית בבית השקעות איי.בי.איי, התמתנות בקצב הגידול של מחירי הדירות למגורים ונותנת הסתברות גבוהה יותר להמשך עלייה במחירי שכר הדירה בחודשים הקרובים. באיי.בי.איי מביעים הסכמה עם נגיד בנק ישראל כי מחירי שכר הדירה צפויים להוות גורם אינפלציוני בטווח הקצר.



"כאשר בוחנים את התפתחות שחלה במחירי הדירות כנגד מחירי שכר הדירה, מאז החל הראלי האחרון במחירי הדירות במחצית שנת 2007, אין ספק כי מחירי הדירות עלו בקצב מהיר בהשוואה למחירי שכר הדירה", מסבירה ניר.



"עם זאת, אם בוחנים את הנתונים לאורך תקופה ארוכה יותר, הכוללת בתוכה גם את התקופה בה נרשמה ירידת מחירים מתמשכת במחירי הדירות למגורים בעקבות קיטון בהגירה לארץ, מגלים כי מחירי הדירות השלימו פער שנפתח לאורך שנות המשבר בשוק הנדל"ן וכי השינוי המצטבר מפברואר 1994 אינו שונה בהרבה בין שני המדדים", ממשיכה ניר.



ההסבר היחיד המניח את הדעת להחלטת בנק ישראל האחרונה להעלות את שיעור הריבית במשק, ואשר לא נמצאת בהודעת הריבית הקודמת, הינו ההתייחסות לעליית המחירים המהירה בשוק הנדל"ן למגורים. במילים אחרות, בבנק ישראל גוברת הדאגה מהעלייה במחירי הדיור עד כדי כך שהנגיד לא ממתין לראות האם ההחלטה של המפקח על הבנקים תסייע למתן את מחירי הנדל"ן, בוחר לייקר את הריבית ובכך לייקר את תשלומי המשכנתא של משקי הבית, מסכמת ניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully