וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופש וטיולים – בלי טילים

בנצי נחמן

2.8.2010 / 13:40

ירי הטילים לכיוון אילת עורר דאגה בקרב אנשי התיירות בעיר והנופשים. בנצי נחמן מרגיע ומציע להיערך להסברה ובעיקר לקוות שמדובר באירוע בודד

מה עושים כשהטילים "מטיילים" ומגיעים לאילת והתיירים עלולים להירתע? להוריד את המחירים? להציע הנחות מיוחדות? אלו הן חלק מהשאלות שמנהלי בתי המלון שואלים את עצמם. הנטייה הראשונה של גופי התיירות היא להראות שהטילים לא מפחידים אותם, ולכן גם לא צריכים להוות חסם להגעת התיירים. נכון, הטילים לא צריכים להפחיד את בעלי העסקים והתושבים באילת, אולם דרך הפעולה צריכיה להיות שונה. מחירי מבצע והנחות חריגות בשיא העונה משדרים חשש וחוסר אונים, הרגשה לא נוחה נוצרת בלב המטיילים והתיירים הפוטנציאלים, השומעים על "מכירות חיסול" במלונאות ובתיירות.

דרך הפעולה צריכה להיות בכיוון ההפוך: לאתר את הערכים החיוביים של העיר והאזור ולשדר אותם בכל אמצעי תקשורת אפשריים. קבוצה ראשונית של ערכים שאילת יכולה להישען עליהם ולהינות מהם: כיף, חופש, מרחב, בריחה מצפיפות אורבנית, אהבה, חדוות חיים, חוצפה, אנרגיה, תשוקה, ספונטניות, ניגוד בין ים להרים, הפתעה. עתה יש לשכוח את יכולת העמידה בפני הטילים ולא להזכירם כלל. במקום זאת יש לשדר את הערכים שמופיעים ברשימה למעלה בכל אפיק תקשורת ובכל דרך אפשרית.

לרכז את ההסברה

עיריית אילת ומשרד התיירות הם הגופים העיקריים שצריכים לרכז את הפעילות ולפתח אירועים שיכולים לשאת על גבם את הערכים החיוביים. ניתן להצביע על תחרויות ופעילויות שאפשר להתחיל לתכננם ולבצעם בטווח הקצר: תחרויות של מירוצי מלצרים, מצילי בריכות ומנהלי קבלה בבתי מלון, פסטיבל הגלידה, תחרות הנשיקה הארוכה, תחרות אכילת אבטיחים ועוד. אפיקי מדיה מהירים ונגישים נמצאים במרחב הדיגיטלי ובמיוחד ברשתות החברתיות. אפיקים אלו זמינים מהיום להיום. האפשרות לשלב צילומים וסרטונים תשדרג את החומרים ותהפוך אותם למבוקשים. ולא לשכוח את ההומור והשטותניקיות - זה טוב לתיירות. יש סיכוי שהנופשים הישראלים יקנו הומור בתקווה שמטח הטילים הבוקר יהיה בודד.

שת"פ תעופתי מלונאי

כיוון נוסף הוא שיתוף הפעולה. זה הזמן בו חברות התעופה ארקיע, ישראייר ואל על יכולות לשתף פעולה ביניהן ויחד עם בתי המלון, המסעדות והאטרקציות באילת ובאזור לפעול בשידור הערכים החיוביים לתיירים פוטנציאלים. ואם שיתוף הפעולה בין כוחותינו קצת קשה, מומלץ לפנות לעקבה ולנסות לגייסה למאמץ התיירותי. גם עקבה תיהנה ממנו.

דרכי פעולה אלו יסייעו ליצירת הרגשה של חוויות פוטנציאליות או קריאות WOW על ידי התייריים, והס מלהזכיר את חוסנה של ישראל מול הטילים. אנו עוסקים במטיילים וטיולים. את הטילים יש להשאיר למשרד הבטחון וצה"ל. כל האמור לעיל נכתב בתקווה שאירוע הטילים הבוקר היה חד פעמי. ברור שאם ארועים כאלה יתרחשו שוב, מפלס החששות יעלה ולאילת תהיה באמת בעיה בעונת תיירות בוערת ותפוסה מלאה.

*ד"ר בנצי נחמן, מרצה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully